۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۲۰
کد خبر: 85589866
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرگیجه در فوتبال نوشهر؛ شهرداری پشت دروازه لیگ آزادگان

ساری- ایرنا- گره کور تیمداری در مازندران که سال‌هاست در رشته‌های مختلف ورزشی مشاهده می‌شود و سرانجامی ناخوش و مبهم برای تیم‌های ورزشی این استان رقم می‌زند این بار در آستانه آغاز لیگ دسته یک فوتبال کشور گریبان تیم فوتبال شهرداری نوشهر که پس از چند سال تلاش به لیگ آزادگان صعود کرده را گرفته و این تیم را در فاصله ۲ روز مانده به آغاز رقابت‌ها به مرز واگذاری امتیاز رسانده است.

به گزارش ایرنا، ۱۶ خرداد امسال حال و هوای فوتبالی شهر بندری نوشهر پس از سال‌ها پرشور و هیجان بود. از آن روز که آخرین مسابقه لیگ دسته دوم فوتبال کشور بین شهرداری نوشهر و شهرداری ماهشهر در ورزشگاه شهدای نوشهر برگزار شد و نوشهری‌ها با پیروزی مقابل مهمان خود جشن صعود را برگزار کردند تا امروز سه ماه پرتردید برای طرفداران این تیم گذشت.

در هیچ روزی از این سه ماه فوتبال‌دوستان نوشهر و غرب مازندران و همه مازندرانی‌هایی که دغدغه فوتبال این استان را دارند خیال‌شان بابت آینده این تیم تازه‌ صعود کرده به لیگ آزادگان راحت نبود. برنامه‌ریزی برای جذب بازیکنان جدید در فصل نقل و انتقالات و چالش مهم مناسب‌سازی چمن و تجهیز ورزشگاه شهدای نوشهر دغدغه‌های مهم و پررنگ ذهن هواداران فوتبال در نوشهر بود. اما حالا در فاصله ۲ روز مانده به نخستین مسابقه شهرداری نوشهر در لیگ آزادگان، بحث حل نشدن مساله تامین اعتبار برای این تیم و احتمال واگذاری امتیاز باشگاه مطرح است تا پازل بدبیاری‌های نوشهری‌ها در فوتبال تکمیل شود.

حامی مالی تیم نوشهری‌ها شهرداری نوشهر است و این تیم به همین دلیل با نام شهرداری نوشهر در مسابقات حضور می‌یابد. شهرداری این شهر بندری پس از صعود تیم به لیگ آزادگان با توجه به افزایش هزینه‌ها تصمیم گرفت اعتباری که برای حمایت از باشگاه در نظر گرفته بود را افزایش دهد. طبق ضوابط و مقررات همه تصمیم‌های شهرداری در هر شهر باید به تصویب شورای شهر برسد. اما نوشهر در حال حاضر شورای شهر ندارد.

مهر ۱۴۰۲ سه عضو این شورا به اتهام ارتشا و اختلاس بازداشت شدند و پس از آن نیز ۲ عضو دیگر شورا از عضویت در این نهاد کناره‌گیری کردند. در نهایت هم انحلال شورای پنج نفره این شهر دی ۱۴۰۲ به طور رسمی اعلام شد. بر اساس ضوابط در صورتی که شورای یک شهر منحل شود، همه مسئولیت‌های شورا به استانداری تفویض می‌شود. یعنی همه تصمیم‌های شهرداری به جای این‌که به تایید شورای شهر برسد، باید توسط کمیسیونی در استانداری تایید و تصویب شود.

بر اساس همین فرآیند، مصوبه افزایش اعتبار باشگاه شهرداری نوشهر که از سوی شهرداری در نظر گرفته شده باید به تایید استانداری مازندران برسد. اما به گفته شهردار این شهر بندری، استانداری هنوز مصوبه شهرداری برای تامین و افزایش اعتبار تیم شهرداری نوشهر را تایید نکرد.

عادل خزایی پول در این باره اعلام کرده که افزایش اعتبار و اصلاح بودجه شهرداری برای باشگاه مورد تایید استانداری که قائم‌مقام شورای شهر است قرار نگرفت.

وی افزود: با توجه به تایید نشدن مصوبه در استانداری، ما نمی‌توانیم حتی یک ریال در شهرداری نوشهر برای باشگاه هزینه کنیم. امیدواریم در چند روز آینده این افتاق بیفتد.

شهردار نوشهر از افراد دارای تمکن مالی در این شهر نیز گلایه کرد و گفت: گلایه دارم از عزیزانی که تمکن مالی دارند و می توانند کمک کنند. هیچ اسپانسری هم به کمک ما نیامد که هزینه‌های باشگاه را تامین کنیم. این تیم متعلق به این شهر است. جوانان وقتی به استادیوم بیایند شور و نشاط خوبی در شهر ایجاد می‌شود و از خیلی آسیب‌های اجتماعی دور می‌شوند. برای این تیم زحمت کشیده شده و حیف است که نتیجه این تلاش‌ها را در شهر نبینیم.

خزایی اظهار نظر نگران‌کننده‌ای هم در این زمینه داشت که امیدهای نوشهری‌ها برای بازگشت شور و هیجان فوتبال دسته یک به این شهر را به ناامیدی تبدیل کرده است. او تصریح کرد: اگر وضعیت به همین شرایط پیش برود ناچاریم بر خلاف میل‌مان تیم را واگذار کنیم. چون نمی‌توانیم هزینه تیم را تامین کنیم. انتظار داریم چه در زمینه تایید مصوبه و چه حمایت مالی به ما کمک شود که تیم در نوشهر بازی کند.

نام نوشهر دهه ۷۰ و ۸۰ با تیم‌های ایرسوتر و شموشک در سطح اول فوتبال کشور مطرح بود و بازیکنان زیادی نیز از ورزشگاه شهدای نوشهر و به ویژه توسط باشگاه شموشک به فوتبال ایران مطرح شدند.

حالا در فاصله ۲ روز تا نخستین مسابقه شهرداری نوشهر در لیگ آزادگان که روز سه‌شنبه -۲۰ شهریور- باید در گچساران مقابل تیم نفت و گاز گچساران برگزار شود باید دید آیا مصوبه مورد نظر شهرداری به تایید استانداری می‌رسد و این تیم می‌تواند نخستین دیدارش در لیگ را بدون دغدغه برگزار کند یا این گره همچنان باز نشده باقی می‌ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha