رونمایی از آیفون‌های جدید اَپل و افزودن تراشه‌ جدیدی برای هوش مصنوعی

تهران- ایرنا- شرکت اَپِل فردا (دوشنبه) از مجموعه‌ای آیفون‌های جدید و یک آیفون که در آن از فناوری خاصی برای هوش مصنوعی استفاده شده، رونمایی می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از رویترز، شرکت فناوری اَپِل در جدیدترین آیفون مجهز به تراشه A۱۸ خود، که قرار است در رویدادی روز دوشنبه (۱۹ شهریور) رونمایی شود، از جدیدترین طراحی تراشه V۹ شرکت آرم/ARM (یک شرکت الکترونیکی بریتانیایی که در زمینه صنعت نیم‌رساناها و طراحی نرم‌افزارهای رایانه‌ای فعالیت می‌کند) استفاده کرده است.

قرار است اَپِل رویداد پاییزی خود را در ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) در مقر اصلی خود، در شهر کوپرتینو واقع در ایالت کالیفرنیا در آمریکا، برگزار کند. در این رویداد احتمالاً از مجموعه‌ای از آیفون‌های جدید و به‌روزرسانی دستگاه‌ها و برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن‌های) دیگر رونمایی خواهد کرد.

این شرکت در سپتامبر (شهریور- مهر) سال گذشته به منظور تقویت فناوری تراشه شرکت آرم، قراردادی با شرکت آرم منعقد کرد که تا پس از سال ۲۰۴۰ میلادی تمدیدپذیر خواهد بود.

شرکت آرم در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) اعلام کرد که ۵۰ درصد از درآمد گوشی‌های هوشمند به دلیل تراشه V۹ این شرکت است. این شرکت مالک معنوی معماری محاسباتی بیشتر گوشی‌های هوشمند جهان است که مجوز استفاده از آن را به اَپِل و بسیاری از شرکت‌های دیگر می‌دهد.

اَپِل از فناوری شرکت آرم در فرآیند طراحی تراشه‌های سفارشی خود برای آیفون، آی‌پَد و مَک استفاده می‌کند.

سابقه همکاری دو شرکت یادشده به سال‌ها پیش برمی‌گردد. اَپِل یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که در سال۱۹۹۰ میلادی، در تأسیس شرکت آرم مشارکت کرد. پس از آن، در سال ۱۹۹۳ میلادی، اَپِل کامپیوتر دستی «نیوتن» را عرضه کرد که در آن از یک تراشه پردازنده شرکت آرم استفاده شده بود. «نیوتن» از رده خارج شد؛ اما تراشه‌های شرکت آرم به دلیل مصرف کمِ انرژی که باعث افزایش عمر باتری‌ها می‌شود، در رقابت با سایر تراشه‌ها پیروز میدان شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha