کره شمالی به اروپای شرقی و جنوب شرق آسیا هیات‌هایی اعزام کرد

تهران- ایرنا- «پیونگ‌یانگ» در آستانه سالگرد تاسیس  «جمهوری دموکراتیک خلق کره» (کره شمالی) به کشورهای اروپای شرقی و جنوب شرقی آسیا هیات‌هایی اعزام کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای شبکه خبری «ان‌اچ‎‌کی» (NHK) ژاپن با انتشار این خبر نوشت: در آستانه سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره، هیاتی از کره شمالی به ریاست «پاک سنگ گیل» (Pak Sang Gil) معاون وزیر امور خارجه این کشور روز شنبه (روز گذشته به وقت محلی) توقفی در فرودگاه پکن داشت.

کره شمالی به اروپای شرقی و جنوب شرق آسیا هیات‌هایی اعزام کرد

منابع دیپلماتیک می گویند این هیات قرار است از کشورهای جنوب شرقی آسیا شامل ویتنام، اندونزی و تایلند بازدید و با مقام های ارشد این کشورها گفت و گو کند.

این منابع همچنین اعلام کردند که هیات جداگانه دیگری از کره شمالی به بلغارستان و دیگر کشورهای اروپای شرقی اعزام شدند.

تارنمای این رسانه ژاپنی نوشت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنرانی سال جاری در خصوص سیاست گذاری در عرصه دیپلماتیک گفت که باید روابط با کشورهای دوست تقویت شود. اظهارات وی با هدف مقابله با ژاپن، آمریکا و کره جنوبی تلقی می شود.

ان‌اچ‌کی افزود: کره شمالی پیشتر و در سال جاری میلادی هیات هایی را به روسیه، ایران و مغولستان اعزام کرده و همکاری های نظامی با مسکو را تعمیق بخشیده است. پیونگ یانگ قصد دارد تا همزمان با برگزاری جشن سالگرد این جمهوری، روابط خوب دیپلماتیک با سایر کشورها را به نمایش گذارد.

به گزارش ایرنا، کره شمالی تحت عنوان رسمی جمهوری دموکراتیک خلق کره در مورخ ۹ سپتامبر ۱۹۴۸ برابر با ۱۸ شهریور ۱۳۲۷ تاسیس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha