عملیات تعمیر زیرآبی ۶۳ فروند علائم کمک ناوبری در آب‌های هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی و نگه‌داری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات تعمیرات زیرآبی تعداد ۶۳ فروند علائم کمک ناوبری (بویه) مستقر در آب‌های این استان از ابتدای شهریور ماه جاری آغاز شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی بروغنی روز یکشنبه با اشاره به عملیات تعمیرات زیرآبی این تعداد علائم کمک ناوبری در این استان افزود: با توجه به پراکندگی جغرافیایی محل قرارگیری این تعداد بویه پیش بینی می‌شود این عملیات تا پایان شهریورماه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به منظور تامین ایمنی عبور و مرور شناورهای درحال رفت و آمد در آب‌های تحت حاکمیت خود ۱۴۰ علامت کمک ناوبری شامل ۶۳ فروند بویه و ۷۷ دستگاه علامت ثابت پیش بینی و مستقر کرده است.

معاون فنی و نگه‌داری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به منظور حفظ آماده به‌کاری بیشتر این علائم انواع مختلفی از سرویس‌های دوره‌ای شامل سرویس‌های ماهیانه، ۶ ماهه و سالیانه توسط کارکنان متخصص حوزه و شناور بویه‌گذار حجاز ۶۶ و مولتی کت‌های مراد انجام می‌شود.

«به تمامی سیستم‌ها، روش‌ها، ابزارها و وسایلی که در محیط خارج از یک شناور به‌منظور کمک به تعیین موقعیت شناور، تعیین مسیر ایمن و اخطاردهی به شناور در مواقع بروز خطر و یا وجود مانع مورد استفاده قرار می‌گیرد، علائم کمک ناوبری گفته می‌شود».

بویه از جمله ابزارهای کمک ناوبری است که برای علامت‌گذاری کانال‌ها، نقاط مبنای مهم، نزدیکی به بندرگاه، خطرها، کشتی‌های غرق شده و مناطق با اهمیت ویژه به کار می‌رود. این وسیله برای علامت‌گذاری خطوط عبور و مرور در گذرگاه‌های آبی باریک و پرازدحام که مشمول مقررات عبور و مرور هستند، استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha