۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85590029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: ۲۸ هزار میلیارد ریال در سال گذشته از منابع مختلف اعتباری به دستگاه‌های مجری طرح‌های عمرانی استان بوشهر پرداخت شده که با احتساب اعتبارات اسناد خزانه، مجموع این میزان به ۲۹ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «رسول زارعی» روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان بوشهر اظهار کرد: از این مجموع، اداره‌های کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب، اداره کل نوسازی مدارس و شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر بیشترین سهم اعتبارات را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین به اعتبارات قانون تهاتر مالیاتی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با تهاتر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، این نقدینگی بدون نیاز به موافقت‌نامه وارد استان شد که نقش بسزایی در پیشبرد پروژه‌های عمرانی ایفا کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳، تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به دستگاه‌های اجرایی استان برای پروژه‌های عمرانی پرداخت شده است.

وی با اشاره به وضعیت ناوگان خودرویی استان بوشهر، عنوان کرد: هم‌اکنون ۷۶۹ خودروی سواری، ۶۰۳ دستگاه وانت و ۸۶۴ خودرو امدادی و خدماتی شامل آمبولانس‌ها و خودروهای آتش‌نشانی در حال فعالیت هستند.

زارعی تأکید کرد: خبرنگاران می‌توانند با مطالبه‌گری خود در زمینه بهبود کیفیت و کمیت خودروهای امدادی و خدماتی، به افزایش سطح خدمات این ناوگان در استان کمک کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر همچنین از صدور ۶ هزار و ۸۹۵ سند تک‌برگی برای اموال غیرمنقول دولتی از ابتدای اجرای قانون حدنگار خبر داد و گفت: در راستای طرح مولدسازی، از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ ملک به ارزش ۹۲۰ میلیارد ریال در استان شناسایی شده است.

پرداخت بیش از 29 هزار میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی استان بوشهر

زارعی ادامه داد: استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی در رتبه سوم پس از استان‌های تهران و خوزستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید

صدور ۲ مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان بوشهر

۵۱ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به استان بوشهر ابلاغ شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر از دفتر ایرنا بازدید

وی از ۸.۷ درصد نرخ بیکاری استان بوشهر در فصل بهار امسال خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ حدود ۹.۷ درصد ثبت شد و در سال ۱۴۰۱ به ۷.۷ درصد رسید.

زارعی یادآور شد: نرخ بیکاری استان بوشهر در فصل بهار سال قبل ۶ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید در اسفند سال ۱۴۰۱ به استان بوشهر پرداخت ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه بوده که در سال ۱۴۰۲ به حوزه‌های مختلف تعیین شده تزریق و تا پایان سال قبل ۷۱ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال پرداخت شده و مابقی در سال جاری پرداخت می‌شود.

پرداخت بیش از 29 هزار میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی استان بوشهر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با بیان اینکه مبلغ یاد شده به هفت هزار و ۶۴۰ مورد طرح و متقاضی پرداخت شد، گفت: ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی مصوب سفر رئیس جمهور به واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی پرداخت شد.

زارعی به پرداخت تسهیلات تکلیفی در سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ از محل تبصره ۱۸ به ۴۳۷ متقاضی،۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شد و این میزان در سال گذشته به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال رسیده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اشتغال‌زایی با سود چهار درصد به استان بوشهر ابلاغ شده که در اختیار ۱۳ نهاد و دستگاه اجرایی برای پرداخت به متقاضیان قرار می‌گیرد.

پرداخت بیش از 29 هزار میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی استان بوشهر

پرداخت بیش از 29 هزار میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی استان بوشهر

پرداخت بیش از 29 هزار میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی استان بوشهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha