خریداران تراکتور تسهیلات بانکی می گیرند

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۴
کد خبر: 85590037
خریداران تراکتور تسهیلات بانکی می گیرند

تبریز- ایرنا- گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز با امضا تفاهم نامه بانکی، زمینه اخذ تسهیلات بانکی کم بهره برای خرید محصولات این گروه صنعتی را برای خریداران فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران روز یکشنبه در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، ۳۰ درصد از بهای تراکتور به‌صورت آورده شخصی کشاورزان و ۷۰ درصد نیز به‌صورت وام قرض‌الحسنه، با کارمزد چهار درصد به کشاورزان متقاضی تراکتور پرداخت می شود.
مصطفی وحیدزاده افزود: این تسهیلات در گام نخست به تراکتورهای سبک از جمله تراکتور شالیزار، تراکتور باغی(۹۵۰)، تراکتور ۴۷۰ تک و جفت دیفرانسیل و تراکتور ۴۵۵ تا سقف ۴ میلیارد ریال پرداخت خواهد شد.
وی از تلاش مجموعه تحت مدیریتش برای پرداخت تسهیلات به سایر محصولات تراکتور مورد نیاز کشاورزان نیز خبر داد و گفت: این اقدام در راستای پر کردن خلع بوجود آمده در پی قطع تسهیلات از سوی جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی از طرف تراکتورسازی صورت گرفته که منابع آن نیز از محل گردش سرمایه این مجموعه در بانک مهر ایران تامین خواهد شد.
وحیدزاده تأکید کرد: تراکتورسازی با ورود به این موضوع فراتر از وظایف خود به‌عنوان بنگاه اقتصادی عمل و برای حمایت از کشاورزان با اختصاص بودجه برای این امر به‌منظور انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال کشور و کشاورزان و مهم‌تر از همه امنیت غذایی اقدام کرده است.
وی یادآور شد: این‌گونه اقدامات از سوی تراکتورسازی نباید نافی مسئولیت ارگان های مربوطه و بانک‌های تخصصی شود و برای حل مشکل تسهیلات خرید تراکتور که از سه سال قبل پرداخت آن به کشاورزان متوقف شده مسئولیت مربوطه باید اقدامات لازم را تسریع کنند.


به گزارش ایرنا، با توجه‌ به قطع یکباره اعطای تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان جهت خرید تراکتور از سوی جهاد کشاورزی، بسیاری از کشاورزان که تمکن مالی لازم را ندارند موفق به خرید تراکتور به‌عنوان وسیله اصلی کسب‌ و کار خود نشدند.

به رغم اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریالی ویژه از سوی رئیس‌جمهور شهید برای خرید تراکتور به کشاورزان، این رقم نیز تاکنون توزیع نشد، این عدم انجام وظایف از سوی مسئولان مربوطه باعث ایجاد صف‌های خرید تراکتور و به‌ خطرافتادن امنیت غذایی کشور شده که تراکتورسازی به‌منظور همراهی با بخش کشاورزی، جلوگیری از وارد شدن خسارات بیشتر به این بخش و حمایت از زحمت‌کشان این عرصه با رایزنی‌هایی که انجام داده ارائه تسهیلات برای کشاورزان را برنامه‌ریزی کرده است.
تراکتورسازی ایران اکنون با ۹ شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین می کند و سال گذشته ۴۱ میلیون دلار ارز آوری از محل صادرات انواع تراکتور، موتور و قطعات ریخته برای کشور داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha