۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰
کد خبر: 85590152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۲۲۲ لیتری ظرفیت منابع آب شرب شهر ساوه

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰
کد خبر: 85590152
افزایش ۲۲۲ لیتری ظرفیت منابع آب شرب شهر ساوه

ساوه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ساوه گفت: از آبان‌ماه سال قبل تاکنون، ظرفیت منابع آب شرب شهری این شهر ۲۲۲ لیتر بر ثانیه از منابع زیرزمینی اضافه شده است.

علی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و بارندگی طی سال ۱۴۰۲ و به تبع آن کاهش بی‌سابقه ذخیره سدالغدیر به کمتر از هفت درصد و خشک شدن ۹حلقه چاه از مجموع ۲۷حلقه چاه تامین آب شرب شهر ساوه، وضعیت تامین آب شرب این شهر را در حالت اضطراری قرار داده است.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز نارسایی و کمبود آب بلافاصله جلسه ستاد و مدیریت بحران استان مرکزی در آبان ماه سال ۱۴۰۲ تشکیل و راهکارها و اقدامات لازم از جمله حفاری چاه‌های آب در دستور کار قرار گرفت.

حسینی یادآور شد: از جمله این اقدامات که توسط شورای تامین شهرستان جهت اجرا به شرکت آبفا اعلام شده حفاری و تجهیز تعداد ۱۹حلقه چاه جدید برای تامین آب اضطراری شهر ساوه بود که تاکنون ۱۵حلقه از آنها حفاری شده و مابقی نیز توسط پیمانکاران در حال حفاری است.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد ۶ حلقه چاه با ظرفیت ۱۵۲ لیتر بر ثانیه تجهیز و به مدار بهره‌برداری رسیده و با انجام عملیات احیا در بازسازی تعداد ۶حلقه چاه‌های موجود به میزان حدود ۷۰ لیتر برثانیه به ظرفیت منابع زیرزمینی این چاه‌ها اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ساوه یادوآر شد: از آبان‌ماه سال قبل تاکنون ۲۲۲ لیتر بر ثانیه تامین آب از منابع زیرزمینی اضافه شده است، افزود: با انجام به موقع این اقدامات در پیک مصرف تابستان از کمبود و نارسایی آب در سطح شهر ساوه جلوگیری شد.

وی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت حفاری تمامی ۱۹حلقه چاه و بهره‌برداری کامل از آنها به میزان ۵۰۰ لیتر برثانیه به ظرفیت تامین آب شرب از منابع زیرزمینی شهر ساوه اضافه شود.

حسینی توضیح داد: نیاز آبی شهر ساوه سالیانه ۲۵ میلیون مترمکعب است که ۱۲میلیون از سد الغدیر و مابقی از چاه‌ها تامین می‌شود و با توجه به اینکه ذخیره آب قابل برداشت سد الغدیر در حال حاضر به کمتر از ۶میلیون مترمکعب رسیده ضرورت جبران این کسری از منابع آب زیرزمینی ۲ چندان شده است.

وی گفت: برای انجام طرح تامین آب اضطراری شهر ساوه در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات تملک دارایی استانی و ملی تاکنون مبلغ ۶۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

حسینی یادآور شد: نیاز است که با تامین اعتبارات مورد نیاز سایر عملیات اجرایی شامل احداث ۲۵ کیلومتر خطوط انتقال، برقرسانی و تجهیز و راه‌اندازی چاه‌ها تا قبل از پایان سال جاری اقدام شود که این مسئله حداقل یک‌هزار و ۵۰۰ ریال اعتبار نیاز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha