۳۰ درصد استخدامی های ادارات از دانش آموختگان پیام نور هستند

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور همدان گفت: نحوه آموزش در این دانشگاه به گونه ای است که ۳۰ درصد از دانش آموختگان پیام نور در آزمون های سراسری قبول و آزمون استخدام ادارات را نیز با موفقیت طی کرده و جذب ادارات می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حسین محمدطاهری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیام نور همدان دارای ۱۳۵ رشته محل در مقطع کارشناسی و ۴۳ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد است و ۹ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای هشت مرکز و ۲ واحد است افزود: سوال های آزمون و امتحانات این دانشگاه همانند کنکور به صورت متمرکز از مرکز پیام نور ارسال می شود و این موضوع در افزایش قبول شدگان دانشجویان در آزمون کارشناسی ارشد و استخدامی دانشگاه ها موثر بوده است.

رییس دانشگاه پیام نور همدان اظهار کرد: کمترین میزان دریافت شهریه مربوط به این دانشگاه است ضمن اینکه از محل صندوق دانشجویی وزارت علوم به دانشجویان تسهیلات بدون بهره پرداخت می شود.

محمدطاهری اضافه کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی به مدت هشت ترم و هر ترم ۳۰ میلیون ریال و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد چهار ترم هر ترم ۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند و اقساط این وام ها هم بعد از دانش آموختگی آغاز می شود.

وی بیان کرد: جذب دانشجو در ۴۳ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد از امروز آغاز شده و تا ۲۶ شهریور ادامه دارد اما امروز آخرین مهلت پذیرش مقطع کارشناسی بدون آزمون است.

وی بیان کرد: جذب دانشجو در ۴۳ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد از امروز آغاز شده و تا ۲۶ شهریور ادامه دارد اما امروز آخرین مهلت پذیرش مقطع کارشناسی بدون آزمون است.رییس دانشگاه پیام نور همدان اضافه کرد: در مقطع ارشد ۲۳۷ دانشجو در پیام نور مرکز همدان، ۹۸ نفر در ملایر و ۴۹ نفر در کبودراهنگ قبول شدند.

طاهری با بیان اینکه رشته و پذیرش دانشجو در مقطع دکترا نداریم افزود: صدور مجوز برای جذب دانشجو در ۲ رشته محل جدید زیر مجموعه تربیت بدنی و یک رشته محل در مقطع دکترا و رشته کسب و کار از وزارت علوم درخواست شده که تاکنون به این درخواست پاسخی داده نشده است.

وی اظهار کرد: ۲ سال گذشته شیب اخذ دانشجو در پیام نور همدان مثبت شده است با این وجود یک سری واحدهای پیام نور در قهاوند، سامن و صالح آباد به علت کاهش متقاضی و به حد نصاب نرسیدن شمار دانشجویان برچیده شد.

دانشگاه پیام نور سال ۱۳۶۷ با شعار آموزش برای همه شکل گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha