آماده‌سازی ورزشگاه تجن‌کلای چالوس برای میزبانی از مسابقات لیگ آزادگان
ورزشگاه تجن‌کلای چالوس

ساری- ایرنا- رئیس هیئت فوتبال مازندران گفت: مناسب‌سازی ورزشگاه پنج هزار نفری تجن‌کلای چالوس برای میزبانی از مسابقات خانگی تیم فوتبال شهرداری نوشهر در فصل جدید رقابت‌های لیگ آزادگان در حال انجام است و مجوز برگزاری مسابقات لیگ دسته یک فوتبال کشور در این ورزشگاه پس از بازدید کارشناسان سازمان لیگ به احتمال زیاد طی روزهای آینده صادر می‌شود.

رحیم درزی خلردی امروز -یکشنبه- در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ورزشگاه شهدای نوشهر به دلیل نواقص موجود امکان میزبانی از مسابقات خانگی تیم فوتبال شهرداری نوشهر در لیگ آزادگان را ندارد و این تیم بازی‌های خانگی‌اش را در ورزشگاه جایگزین برگزار خواهد کرد.

وی افزود: ورزشگاه اول مد نظر این تیم و هیئت فوتبال برای میزبانی از بازی‌های خانگی شهرداری نوشهر طبیعتا ورزشگاه شهدای نوشهر است. اما به دلیل اشکالات زیرساختی به ویژه وضعیت چمن مصنوعی این ورزشگاه، سازمان لیگ با برگزاری مسابقات در این ورزشگاه موافقت نکرد.

رئیس هیئت فوتبال مازندران خاطرنشان کرد: پیش‌ از این ورزشگاه انقلاب کرج به عنوان محل برگزاری مسابقات خانگی شهرداری نوشهر معرفی شده بود. اما با توجه به این‌که مجوز بازی روی چمن مصنوعی با کیفیت برای تیم‌های لیگ یک صادر شده است، درخواست دادیم که ورزشگاه شهدای تجن‌کلای چالوس که چمن مصنوعی با کیفیتی دارد به عنوان زمین خانگی شهرداری نوشهر در این فصل از مسابقات انتخاب شود.

درزی خلردی اظهار کرد: اقدامات لازم برای رفع نواقص و آماده شدن ورزشگاه تجن‌کلا آغاز شده و قرار است تا ۲۲ شهریور نواقص برطرف شود و پس از آن نمایندگان فدراسیون برای بررسی ورزشگاه و صدور مجوز عازم چالوس شوند.

آماده‌سازی ورزشگاه تجن‌کلای چالوس برای میزبانی از مسابقات لیگ آزادگان

وی افزود: با توجه به نوساز بودن این ورزشگاه شرایط برای میزبانی فراهم است و فقط برخی موارد جزئی وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی تلاش بر این است که تا روز ۲۲ شهریور برطرف شود.

رئیس هیئت فوتبال مازندران درباره وضعیت ورزشگاه شهدای نوشهر نیز گفت: برای ورزشگاه نوشهر مسئولان مربوطه باید به دنبال اجرای چمن طبیعی باشند تا در این فصل که بازی‌های شهرداری نوشهر در این ورزشگاه برگزار نمی‌شود اقدامات مورد نیاز انجام شود و طی یک سال زیرسازی و کاشت چمن طبیعی انجام شود.

درزی خلردی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که شهرداری نوشهر بتواند نخستین دیدار خانگی‌اش از سری مسابقات هفته دوم لیگ آزادگان را بتواند در چالوس برگزار کند. اما در صورتی که نواقص ورزشگاه تا روز برگزاری مسابقات هفته دوم لیگ برطرف نشد، این دیدار در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود و شهرداری نوشهر از هفته چهارم در چالوس میزبان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تیم شهرداری نوشهر خرداد امسال از لیگ دسته ۲ فوتبال کشور به لیگ آزادگان صعود کرد و در فصل جدید این رقابت‌ها برای نخستین بار به عنوان نماینده نوشهر در دسته یک فوتبال ایران حضور می‌یابد. شهرداری نوشهر پس از شموشک و ایرسوتر سومین تیم نوشهری است که به دسته یک فوتبال کشور رسیده است.

آماده‌سازی ورزشگاه تجن‌کلای چالوس برای میزبانی از مسابقات لیگ آزادگان

این تیم که هنوز وضعیت تامین منابع مالی‌اش مشخص نیست و شهردار نوشهر از احتمال واگذاری امتیاز آن خبر داده است، نخستین دیدارش در لیگ آزادگان را باید سه‌شنبه ۲۰ شهریور در گچساران مقابل تیم نفت‌وگاز این شهر برگزار کند و در دومین دیدار نیز باید روز ۲۷ شهریور میزبان نفت مسجدسلیمان شود.

ورزشگاه پنج هزار نفری تجن‌کلای چالوس از پروژه‌های ملی مصوب سال ۱۳۹۱ سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس است که همان سال عملیات اجرایی آن آغاز شد و دهه فجر ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

ورزشگاه شهدای نوشهر نیز که اوایل دهه ۷۰ به بهره‌برداری رسید و از آن زمان محل برگزاری دیدارهای خانگی تیم‌های نوشهری است در نیمه دوم دهه ۹۰ مناسب‌سازی شد و طرح بازسازی آن ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ با حضور معاون اول رئیس‌جمهور وقت به بهره‌برداری رسید. عملیات نوسازی و بازسازی ورزشگاه پنج هزار نفری شهدای نوشهر از سال ۱۳۹۶ با اعتبار مصوب ۱۵ میلیارد تومان آغاز شد و اعتبار هزینه شده ۱۷ میلیارد تومان به پایان رسید. اما کیفیت چمن مصنوعی این ورزشگاه طی سال‌های اخیر افت کرد و اکنون از نظر سازمان لیگ فدراسیون فوتبال برای برگزاری مسابقات لیگ آزادگان مناسب نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha