۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85590247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هزار تن نهاده دامی بین عشایر همدان توزیع شد

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85590247
۱۷ هزار تن نهاده دامی بین عشایر همدان توزیع شد

همدان - ایرنا- رئیس اداره امور عشایری همدان گفت: ۱۷ هزار تن نهاده شامل جو، ذرت و کنستانتره از ابتدای امسال تاکنون در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

جعفر کاویانی دلشاد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: چهار هزار خانوار عشایری در سطح استان همدان حضور دارند که بیش از ۴۷۰ هزار رأس دام سبک را پرورش می دهند.

وی ادامه داد: حمایت از عشایر موجب تولید پنج هزار تن گوشت قرمز در استان شده است بدان معنا که هشت دهم درصد جمعیت استان ۱۸ درصد گوشت قرمز همدان را تولید می کند.

رئیس اداره امور عشایری استان همدان تاکید کرد: عشایر دام های خود را در میدان های دام تعیین شده از مراجع ذیربط عرضه می کنند.

وی اضافه کرد: در راستای خدمات رسانی به عشایر و در سال تولید بامشارکت مردمی ۲۵ هزار متر مکعب آب شرب بین عشایر توزیع شده تا عشایر بتوانند نسبت به تولید گوشت اقدام کنند.

کاویانی دلشاد تصریح کرد: تاکنون در سال جاری ۲۷ میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر استان همدان هزینه شده است.

وی یادآور شد: بیشتر عشایر در مزارع و زمین های کشاورزی اجاره شده مشغول به فعالیت هستند و تاکنون ۲۰ میلیارد ریال وام سرمایه در گردش برای خرید علوفه بین عشایر توزیع شده است.

رییس اداره امور عشایری استان همدان گفت: در راستای حمایت از تولیدات دامی، ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار جز ۳ تبصره ۲ قانون بودجه در قالب تسهیلات برای توزیع بین عشایر و گله‌داران اختصاص یافته که در حال شناسایی و معرفی متقاضیان به بانک ها هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha