واگذاری بنگاه‌های دولتی در اولویت تعاونی‌ها /کمک بخش تعاون به ناترازی برق+فیلم

شهرری - ایرنا - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: واگذاری بنگاه های دولتی در قالب اجرای اصل ۴۴ در اولویت تعاونی‌ها قرار گرفته و ۲ شرکت تعاونی بزرگ و ۲ شرکت دولتی در این مسیر قرار گرفته و فرآیند اجرایی رو آغاز کردیم که امیدواریم با واگذاری آنها بیش از ۱۰۰ همت سرمایه این بنگاه ها به مردم و منتفعان واگذار شود. 

حامد ویس کرمی روز یکشنبه در آیین تجدید میثاق مسئولان وزارت تعاون کار و رفاه با آرمانهای امام خمینی (ره) به خبرنگار ایرنا گفت: ورود بخش تعاون و کمک به کاهش ناترازی برق در کشور است که در قالب تفاهم نامه ای که در هفته تعاون با سازمان انرژی تجدید پذیر و بانک توسعه تعاون منعقد خواهد شد ایجاد ۶۰۰ مگاوات نیروگاه های تولید برق را از محل انرژی های تجدید پذیر برای ۳سال هدف گذاری کردیم و در قالب تعاونی که در حال حاضر هم تعداد ۱۰۲مگاوات از آن در حال ثبت و بهره برداری هستند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح ایجاد نیروگاه های تعاونی، ما به دنبال کمک به کاهش ناترازی و توانمندسازی اقشار عضو سه دهک جامعه در قالب تعاونی فراگیر ملی هستیم و این طرح در سه قالب تعاونی های نیروگاهی، مزارع نیروگاهی و همچنین نیروگاه های کوچک مقیاس در کنار شرکت های شهرک صنعتی برای رفع ناترازی برق در بخش صنعت و تامین برق مورد نیاز صنعت انجام خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار این برای اولین بار ایجاد شرکت تعاونی سرمایه گذاری تامین سرمایه و خطرپذیر VC را در دست اجرا داریم که با همکاری معاونت علمی رئیس جمهوری در حال انعقاد تفاهم نامه آن هستیم و امیدواریم در همین هفته این تفاهم نامه منعقد شود و ۲ صندوقی که در این زمینه در قالب شرکت تعاونی پیش بینی شده است.

کرمی افزود: ما در بخش تعاون بیش از ۱۰۴ هزار تعاونی فعال حاضر داریم و ۵۴ درصد از این تعاونی ها در حوزه تولید فعال هستند که مجموع این تعاونی ها ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار عضو را در درون خودشان ساماندهی و بیش از ۲ میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد کردند.

وی یادآور شد: ۳۹ درصد از این تعاونی ها در بخش صنعت، ۳۷ درصد در بخش کشاورزی و بقیه در بخش خدمات فعال هستند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با تلاشی که در سال گذشته صورت پذیرفت ما از نظر سالیانه در سال ۱۴۰۲ یک رشد ۱۵ درصدی و در حجم صادرات تعاونی ها در کشور پیش بینی کردیم و امروز حجم صادرات تعاونی ها در کشور برابر با سه و نیم درصد است.

ویس کرمی یادآور شد: امسال برای افزایش صادرات تعاونی ها در کشور۲۰ درصد رشد را نسبت به سال ۱۴۰۲ پیش بینی کردیم و امیدواریم که به عدد ۲ میلیارد دلار به عنوان حجم ریالی صادرات تعاونی ها در سال جاری برسیم.

همزمان با آغاز هفته تعاون، روز یکشنبه حامد ویس کرمی معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی همراه با تعاونگران، اتحادیه های تعاونی، معاونین، مدیران و کارکنان این وزارتخانه با حضور در مرقد مطهر امام (ره) با آرمان های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی اسلامی تجدید میثاق کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha