۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85590345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس دانشگاه آزاد: دانشگاه باید محور توسعه و پیشرفت کشور باشد

بروجرد - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: دانشگاه در کنار پاسخگو بودن به جامعه باید محور توسعه و پیشرفت همه جانبه در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی طهرانچی روز یکشنبه در نشست اعتلای اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور در مجتمع امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد بروجرد اظهار کرد: دانشگاه اساس توسعه است و باید برای تحقق این مهم یک شیوه مرکب از ایمان، علم و عدالت داشته باشیم.

وی افزود: دانشگاه باید اجتماع خلاق، کارآمد و نوآور بسازد، دانشکده ها موضوع محور هم بر همین مبنای فکری هستند اما باید توجه داشت که ما باید اهداف و حرف های بزرگتری داشته باشیم و نه تنها در منطقه بلکه در جهان هم باید به دنبال سهم الهام بخشی خود باشیم، تا بتوانیم، تمدن سازی کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه ما در یک پیچ و بزنگاه تاریخی مهم قرار داریم، بیان کرد: انقلاب صنعتی چرخه انرژی را در درون خود تولید کرد و پس از آن با ایجاد کارخانه، تولید انبوه و بازار مصرف و نیروی انسانی را زنجیره وار بهم مرتبط ساخت و جامعه متناسب با خود را هم به وجود آوردند.

طهرانچی ادامه داد: در نسل چهارم انقلاب صنعتی ماشین ابزار به ماشین همراه تبدیل شد و اکنون به نسل پنجم انقلاب صنعتی رسیده ایم، هر انقلاب صنعتی جامعه خودش را می سازد و در نسل پنج می خواهند جامعه فوق هوشمند بسازد.

وی یادآور شد: برای همراهی نسل جوان و دانشجویان باید از روش های قدیمی فاصله گرفت و با زبان روز با جوانان ارتباط برقرار کرد تا آنها هم همراه شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: رشد به معنای پیشرفت در چهار حوزه دانایی، توانایی، رزق و حیات است، ما در دانشگاه به دنبال اینگونه رشد هستیم که به نوعی همراه با دانایی و توانایی اجتماعی است.

طرح اعتلای اساتید دانشگاه آزاد با حضور ۳۵۰ استاد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کشور از هفدهم شهریور ماه در دانشگاه آزاد واحد بروجرد آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد، این طرح در راستای روشنگری و تحقق جهاد تبیین است تا بتوان مشکلات و چالش های جامعه را بر مبنای علمی مورد بررسی قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha