۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85590441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجمع اعتراضی حامیان فلسطین در ژنو

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴
کد خبر: 85590441
تجمع اعتراضی حامیان فلسطین در ژنو

تهران- ایرنا- همزمان با تشدید حملات اسرائیل به غزه، حامیان فلسطین در شهر ژنو که دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در آنجا واقع شده، تظاهرات ضد جنگ برگزار کرده و خواهان آتش بس فوری در غزه شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، همزمان با تشدید حملات اسرائیل به نوار غزه و کرانه باختری اشغالی، تظاهرات بزرگی روز گذشته در حمایت از فلسطین در شهر ژنو برگزار شد.

معترضان پیش از راهپیمایی به سمت کاخ ویلسون که دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در آنجا قرار دارد، در یکی از میدان های اصلی شهر تجمع کردند.

تظاهرکنندگان با حمل پرچم فلسطین نسبت به حملات اسرائیل به غزه و کرانه باختری و شمار غیرنظامیان و کودکان جانباخته در این حملات ابراز خشم کردند.

معترضان همچنین با سردادن شعارهایی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان کشور حامی این حملات، خواستار آتش بس فوری و پایان «نسل کشی» در غزه شدند.

این تظاهرات که نزدیک به دو ساعت و نیم به طول انجامید، با متفرق شدن شرکت کنندگان به آرامی پایان یافت.

این تظاهرات در ژنو یکی از چندین تجمع اعتراضی جهانی همزمان با سایر راهپیمایی ها در حمایت از مردم غزه و مخالفت با حملات اسرائیل به این باریکه بشمار می رود.

براساس گزارش وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز جنگ در اکتبر سال گذشته میلادی (مهر ۱۴۰۲) تاکنون به بیش از ۴۰ هزار و ۹۳۹ هزار نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha