۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85590524
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تامین هشت میلیون متر مکعب آب آشامیدنی از رودخانه های فصلی همدان

همدان _ ایرنا_ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: سالانه هشت میلیون متر مکعب آب آشامیدنی با انتقال از رودخانه‌های فصلی در حاشیه شهر همدان، تامین می شود.

به گزارش ایرنا فرهاد بختیاری‌فر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران پیرامون عملکرد این شرکت در سه سال گذشته، اظهار کرد: احداث ۱۰۹ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب، حفر و تجهیز ۹۶ حلقه چاه، توسعه و اصلاح خط انتقال آب شرب به طول ۲۵۰ کیلومتر، احداث ۶ ایستگاه پمپاژ، آبرسانی سیار به حدود سالانه ۲۲۰ روستا، توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب به طول ۳۰۰ کیلومتر، اصلاح و بازسازی سه هزار و ۱۶۴ رشته انشعاب فرسوده از مهمترین اقدامات این شرکت است.

وی ، استانداردسازی پنج هزار و ۳۶۵ رشته انشعاب آب، تعویض ۳۷ هزار و ۴۸۷ فقره کنتور فرسوده، نشت‌یابی ۲ هزار و ۱۰۱ کیلومتر شبکه توزیع آب و نشت‌یابی ۱۵۸ هزار و ۶۰۳ رشته انشعاب آب را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان همدان خواند.

بختیاری‌فر خاطر نشان کرد: آبرسانی به روستاهای استان از مهمترین اقدامات ما در سه سال گذشته بوده و آبرسانی به ۴۹۰ روستا در قالب پروژه های جهاد آبرسانی در دستور کار ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از ۱۴ دستگاه آب شیرین کن و جایگزینی ۴۶۷ سامانه گندزدایی ایمن آب ژاول با سامانه های پرخطر گازکلر برای ارتقای کیفیت آب شرب انجام شده است و ۱۷ دستگاه آب شیرین کن نیز در حال احداث است.

وی درباره پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان، توضیح داد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در قالب قرارداد نخست جهاد آبرسانی با اعتبار ۵۰۹ میلیارد تومان در حال انجام است و این پروژه ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: قرارداد دوم جهاد آبرسانی با برنامه‌ریزی جهت آبرسانی به ۳۳۰ روستا در استان به مبلغ ۹۰۶ میلیارد تومان نیز منعقد شده همچنین مجمع خیّرین آبرسان استان همدان نیز در سال ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به پروژه‌های فاضلاب در استان، بیان کرد: نصب ۳۳ هزار فقره انشعاب فاضلاب، اصلاح و توسعه ۹۹ کیلومترشبکه فاضلاب، واگذاری ۴۵ میلیون متر مکعب پساب به صنایع، ساخت و بهره برداری از هفت تصفیه خانه فاضلاب روستایی، بهره برداری از شبکه فاضلاب چهار روستا و مطالعه شبکه فاضلاب ۳۸ روستاانجام شده و اجرای شبکه فاضلاب ۱۴ روستا نیز در حال اجراست.

بختیاری‌فر پیرامون اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان در سه سال گذشته، عنوان کرد: جمع اعتبارات تخصیص یافته در سه سال گذشته بیش از ۱۴ هزار ۵۳۴ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ حدود چهار هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ۱۰ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال از اعتبارات ملی بوده است.

وی درباره اقدامات انجام شده برای عبور از تنش آبی تابستان ۱۴۰۱ اظهار کرد: انتقال آب از ۷۲ حلقه چاه استیجاری، حفاری و تجهیز ۱۸ حلقه چاه جدید، توزیع ۴۳ میلیون لیتر آب تانکری و بسته بندی، اصلاح شبکه و تاسیسات آبرسانی و تغییر زون بندی فشاری شبکه توزیع در ایام تنش آبی، انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به عناوین کسب شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان، خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول در ارزیابی عملکرد مدیران ارشد وزارت نیرو در سال ۱۴۰۰، کسب رتبه اول در شاخص رشد و یادگیری ارزیابی مدیران ارشد با ۱۰۰درصد تحقق اهداف در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، احراز سطح عالی (شرکت‌های گروه اول) در ارزیابی عملکرد مدیران ارشد وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را از موفقیت های این شرکت عنوان کرد.

وی کسب عنوان رتبه برتر در اقدامات ویژه جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲، کسب عنوان مدیر شایسته در ارزیابی جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ و کسب رتبه برتر در بخش ویژه و در شاخص پژوهش برتر در حل چالش‌ها و مسائل استان سال ۱۴۰۳ توسط همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان همدان را از دیگر دستاوردهای این شرکت خواند.

آبفای استان همدان ۶۸۰ هزار مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha