نوسازی شبکه برق روستاهای شهریار

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷
کد خبر: 85590538
نوسازی شبکه برق روستاهای شهریار

شهریار- ایرنا - مدیرمنطقه برق شهرستان شهریار از تحول زیرساختی در شبکه برق رسانی در روستاهای این شهرستان با هدف افزایش کیفیت برق به روستاییان خبر داد.

به گزارش ایرنا محمدرضا لشگری روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت : پروژه عظیم بهینه‌سازی شبکه برق ۱۲ روستای این شهرستان که با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی از چند ماه پیش آغاز شده ، با پیشرفت چشمگیری همراه بوده و قرار است تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری کامل برسد.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح، شبکه برق فرسوده روستاهای رضی آباد؛دینار آباد؛ کردزار؛ کرد امیر؛ یبارک ؛ ابراهیم آباد ؛ الورد ؛ اسکمان ؛ رامین و ورامینک به طور کامل نوسازی شده و تجهیزات مدرن و استاندارد جایگزین تجهیزات قدیمی و معیوب می شود.

لشگری تصریح کرد: این اقدامات نه تنها منجر به کاهش قابل توجه خاموشی‌ها و افزایش پایداری شبکه خواهد شد، بلکه کیفیت برق ارسالی به مشترکین نیز به طور چشمگیری بهبود می یابد.

به گفته این مقام مسئول اقدامات انجام شده در این پروژه شامل تعویض و نوسازی کامل شبکه‌های فرسوده ، جابه‌جایی و اصلاح موقعیت پایه‌ها و تجهیزات معارض از معابر اصلی ، سرویس‌و بهینه‌سازی ترانس‌های برق ، تعویض ۸ دستگاه تابلو توزیع فرسوده با مدل‌های جدید ،تعویض و اصلاح سرخط‌های فشار ضعیف و نصب ۶ دستگاه ترانس برق جدید می باشد .

مدیربرق منطقه شهریار درباره آثار و اهمیت این پروژه به بهبود چشمگیر کیفیت زندگی روستاییان با بهبود کیفیت برق، امکان استفاده از وسایل برقی متنوع‌تر و رفاه بیشتر برای روستاییان و افزایش بهره‌وری و رونق اقتصادی با کاهش خاموشی‌ها، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در روستاها و کاهش قابل توجه تلفات انرژی با نوسازی شبکه، کاهش تلفات انرژی صرفه‌جویی در مصرف انرژی اشاره نمود .

وی اضافه کرد: با این کار افزایش ایمنی و کاهش حوادث با جابه‌جایی تجهیزات معارض و اصلاح شبکه و ایمنی شبکه برق افزایش یافته و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری خواهد شد.

مدیربرق منطقه شهریار خاطرنشان کرد : این پروژه نشان از عزم جدی شرکت توزیع نیروی برق استان تهران برای توسعه زیرساخت‌های برق‌رسانی در مناطق روستایی دارد و گامی مهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی و توسعه پایدار روستایی است که با اتمام این پروژه، اهالی روستاهای شهریار می‌توانند با خیالی آسوده از برق پایدار و با کیفیت بهره‌مند شوند و شاهد تحولی بزرگ در حوزه برق رسانی باشند.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha