جهاد کشاورزی استان اردبیل رتبه اول جشنواره  شهید رجایی را کسب کرد

اردبیل- ایرنا- سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی در بین ۵۲ دستگاه اجرایی این استان برای دومین سال پیاپی در گروه تولیدی و خدماتی رتبه نخست را کسب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این رتبه در پی تلاش شبانه روزی همه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان به دست آمده و شاخص های عملکرد این سازمان نیز تایید کننده تلاش مضاعف در این عرصه است.

نوبخت اژدری افزود: اقدامات خوبی طی سال‌های اخیر در خصوص تعریف و اجرای پروژه‌ها در واحدهای تخصصی سازمان جهاد کشاورزی آغاز شده و به سرانجام رسیده که همه آنها نویدبخش تحول تاثیرگذار در بخش کشاورزی طی سال‌های آتی است.

وی با تاکید بر ضرورت انسجام و همکاری تنگاتنگ بین همه ادارات اقماری و شرکت‌های تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای خدمت به جامعه تولید کننده و تامین کنندگان امنیت غذایی کشور بیان کرد: تلاش در جهت افزایش تولید و بهبود معیشت مردم برای کاهش و مهار تورم و تلاش مضاعف تا رسیدن به امنیت غذایی می بایست سرلوحه فعالیت کلیه دست اندرکاران بخش تولید در حوزه کشاورزی قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خدمت در سنگر مقدس تولید و خودکفایی را موهبتی الهی خواند و با تاکید بر حفظ ارزش خدمت به جامعه زحمتکش کشاورزی و دامپروری کشور اظهار کرد: همه ما می بایست پایبند به نظم و قانون اداری باشیم و با روحیه جهادی و تعهد سازمانی هر چه در توان داریم، در راه خدمت به کشور اسلامی به کار گیریم.

وی کسب این رتبه را افتخار بزرگی برای بخش کشاورزی استان اردبیل ذکر کرد و گفت: گسترش واحدهای گلخانه ای و استفاده بهینه از منابع آب، رویکرد جدید سازمان جهاد کشاورزی استان است و تلاش می شود با توسعه این بخش، تولید محصول در تمام فصول سال در سطح استان ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۱۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که معادل ۱.۰۹ درصد از مساحت کل کشور ایران است.

۴۳.۶ درصد از مساحت این استان شامل ۸۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۵۰.۴ درصد معادل ۹۴۹ هزار هکتار مرتع، ۳.۵ درصد برابر با ۶۳ هزار هکتار جنگل و مابقی نیز مربوط به سایر کاربری‌هاست.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با تولید حدود ۴۰۰ هزار تن گندم، ۸۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۲۷۰ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است.

محصول گندم با حدود ۲۹۰ هزار هکتار و محصول جو با حدود ۱۲۰ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

استان اردبیل ۱۳۵ هزار بهره بردار حوزه کشاورزی دارد و حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی و یک سوم اشتغال استان نیز مربوط به این بخش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha