جشن فیفابازها در تهران +فیلم

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۱
کد خبر: 85590613
جشن فیفابازها در تهران +فیلم

تهران- ایرنا- دبیر امور استان‌های نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران گفت: امسال بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر برای شرکت در مسابقات فیفا ثبت نام کردند و رقم شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نهمین جام قهرمانان بازیهای ویدئویی ایران با شعار نشاط خانوادگی با بازی ایرانی به کوشش بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای در دو بخش برخط با همکاری ۱۵ بازی ایرانی و بخش حضوری با همکاری ۱۶ استان از خرداد ماه در حال برگزاری است و اختتامیه آن به صورت حضوری در شهر تهران به مدت سه روز از ۱۷ تا ۲۰ شهریور به میزبانی مجموعه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

جشن فیفابازها در تهران +فیلم

محمد فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان این که علاوه بر بازی فیفا ۱۶ بازی ایرانی موبایلی نیز در نظر گرفته شده افزود: بازی های قرآنی، آوردگاه، پسرخوانده، بزن بهادر، شکلات فندقی، آمیرزا و عملیات انهدام اسامی تعدادی از این بازی ها هستند. در واقع در کنار بازی فوتبال فیفا به بازی‌های ایرانی هم توجه داشته‌ایم.

فاضلی این رویداد را عرصه‌ای برای تقویت شور و نشاط جوانان و نوجوانان و خانواده ها در حوزه بازی و سرگرمی در سطح ملی دانست و ادامه داد: روز سه‌شنبه در مراسم اختتامیه سه نفر برتر مسابقات فیفا و ۱۴ نفر برتر مسابقات بازی ایرانی موبایلی جایزه خواهند گرفت که جایزه‌های بخش فیفا و بازی ایرانی یکسان است.

جشن فیفابازها در تهران +فیلم

سید محمد سادات اخوی، مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز با یادآوری این که بازی‌ها قبلا در ۱۶ استان برگزار شده است اظهار کرد: با مشخص شدن برندگان استان تهران و سفر ۱۲۸ نفر منتخب استان‌ها به تهران روز سه‌شنبه شهریور ۲۰ شهریور فینال جام قهرمانان مشخص می‌شود که جشن واقعی فیفابازهاست. در کشور ما بازیکنانی هستند که در رده‌های جهانی فیفا صاحب مقام شده‌اند و این نکته مسابقات داخلی را حساس‌تر کرده است.

وی ایجاد شور و نشاط در بین کودکان، نوجوانان و جوانان در محیطی شاد و سالم همراه با خانواده‌ها، حمایت از بازی‌سازان ایرانی و معرفی بازی‌های با کیفیت ایرانی را از جمله اهداف برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha