۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85590657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸ نفر از طالبان افغانستان درپی درگیری با مرزبانان پاکستان کشته شدند

اسلام‌آباد- ایرنا - رسانه‌های پاکستانی با اشاره به تازه‌ترین تنش‌های مرزی این کشور با افغانستان مدعی شدند که دست کم هشت نفر از نیروهای طالبان افغانستان درپی تبادل آتش با مرزبانان پاکستانی کشته شدند.

به ‌گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه‌های خبری پاکستان، درگیری شدید میان نیروهای این کشور با نیروهای افغانستان در امتداد نوار مشترک مرزی واقع در منطقه «کُرم» (در خاک پاکستان) و «خوست» (در خاک افغانستان) اتفاق افتاده است.

شبکه خبری «جیو نیوز» به نقل از منابع امنیتی پاکستان گزارش داد که هشت نفر از نیروهای طالبان افغانستان درپی تبادل آتش با نیروهای پاکستانی کشته و ۱۶ نفر از آنان زخمی شدند.

این منابع مدعی شدند که طالبان افغانستان تحرکات تروریستی در خاک پاکستان و نا امنی در مرزهای مشترک را تسهیل می کنند.

اسلام‌آباد مدعی است که سرکردگان اصلی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان با مجوز اقامتی و حمل سلاح از سوی حکومت سرپرست طالبان افغانستان در این کشور آزادانه تردد می‌کنند.

پاکستان همسایه غربی خود افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم به ویژه نیروهای ضدپاکستانی موسوم به تحریک طالبان پاکستان متهم کرده است و تاکید دارد که طالبان پاکستانی آزادانه در خاک افغانستان تردد و دست به حملات علیه پاکستان می‌زنند؛ اتهامی که دولت‌های سابق و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان را رد می‌کنند.

حکومت سرپرست طالبان در افغانستان با «نادرست» خواندن اتهامات طرف پاکستانی از اسلام‌آباد خواسته تا به جای متهم کردن همسایگان، راهکار مشکلات خود را در داخل جست‌وجو کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha