وزیر آموزش و پرورش: سیکل معیوب جذب نیروی نهضت سواد آموزی قطع می‌شود

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت طراحی سامانه‌ای جامع، جهت اطلاع از آمار سواد آموزان و منابع انسانی تاکید کرد و گفت: سیکل معیوب جذب نیروی نهضت سواد آموزی قطع می شود.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی روز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با روز جهانی سواد آموزی با حضور در میان کارکنان این سازمان ضمن تبربک این روز، اظهار کرد: سوادآموزی جهادی مقدس و الهی است. این عمل ، رفتاری والا و انسانی محسوب می شود که خداوند توفیق این خدمت را به هر کسی اعطا نمی کند .

وی با اشاره به اهمیت این فضلیت ادامه داد: با سواد کردن حتی یک نفر هم ارزش بیشمار و پاداش بسیار دارد؛ همان گونه که در روایات و احادیث اسلامی نیز بر آن تأکید فراوانی شده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، جایگاه نهضت سواداموزی، مقدس است و همیشه جایگاه و ارزشش را در نظام تعلیم و تربیت حفظ کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی مسیر پیموده شده، بیان کرد: ضرورت دارد جهت تقویت فعالیت های این حوزه و ایجاد شفافیت های بیشتر؛ سامانه جامعی که در آن آمار و اطلاعات دقیق و متقن باشد، طراحی شود.

کاظمی به دو چالش این سازمان اشاره کرد و افزود: فقدان آمار شفاف و روشن از شبکه نیروی انسانی (مربیان) و سواد آموزان از مهمترین چالش های این سازمان محسوب می شود زیرا وجود این دو چالش سبب شده در بررسی امار دقیق سواداموزان دچار خطا شویم و همچنین در خصوص شبکه نیروی انسانی نیز اطلاعات جامعی نداریم.

وی ادامه داد: این ضرورت احساس می شود که نیازمند تدوین سامانه ای جامع برای رفع این دو مانع هستیم . چرا که داشتن آمار و دقیق بودن ظرفیت های این مجموعه، کمک بزرگی به نظام تعلیم و تربیت خواهد کرد .

وزیر آموزش و پرورش گفت: به عنوان یک معلم به همه زحمتکشان این حوزه که بار سواد آموزی بر دوش آنهاست، ادای احترام می کنم و وظیفه خود میدانم که بر اساس چارچوب و مقرارت، شرایط بهتری را برای آنها فراهم آورم.

کاظمی با بیان اینکه حضورم و پیامم در این جلسه شنیدن صدای همکاران این حوزه است، افزود: دغدغه های همکاران این حوزه را پیگیرم و حتما مورد مداقه قرار خواهم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha