کاهش چهار درصدی نزاع در مازندران

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبر: 85590952
کاهش چهار درصدی نزاع در مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش چهار درصدی نزاع در استان از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران علی عباسی روز دوشنبه گفت: طی پنج ماه گذشته در مازندران هشت هزار ۵۱۴ نفر (پنج هزار و ۵۵۱ نفر مرد و مابقی زن) برای معاینه به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشت.

وی اظهار کرد: بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با یک‌هزار و ۵۱۴ نفر، بابل با یک‌هزار و ۲۳ نفر و آمل با ۸۷۵ نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با ۱۶۳ نفر ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود:‌ از نظر آمار تفکیکی ماهانه طی این پنج ماه هم، در اردیبهشت با یک‌هزار و ۸۴۱ مورد مراجعه بیشترین و در فروردین با یک‌هزار و ۴۳۵ مورد مراجعه کمترین نزاع ثبت شده است.

وی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات را حل و فصل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha