برپایی نمایشگاه گل و گیاه در کرمانشاه/کاشت گل‌های آپارتمانی آموزش داده می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - نمایشگاه گل و گیاه از شامگاه یکشنبه در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر کرمانشاه واقع در بوستان شاهد آغاز به کار کرد و به مدت پنج روز پذیرای علاقمندان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این نمایشگاه حوالی ساعت ۲۰ یکشنبه با حضور شهردار و جمعی از مسوولان شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمانشاه افتتاح شد و از ۱۹ الی ۲۳ شهریورماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید عموم دایر است.

در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه شهردار کرمانشاه در سخنان کوتاهی به اهمیت حفظ و مراقبت از محیط زیست به عنوان یکی از نیازهای زندگی بشر و از ارکان اصلی زیست مردم تاکید کرد و گفت: به واسطه زندگی مدرن شهری و سکونت افراد در آپارتمان ها انس میان مردم و طبیعت کم شده که باید با برپایی چنین نمایشگاه هایی اهمیت گل و گیاه را برای مردم یادآوری کنیم.

نمایشگاه گل و گیاه در کرمانشاه آغاز به کار کرد/آموزش رایگان کاشت گل‌های آپارتمانی

«نادر نوروزی» با بیان اینکه می توان در فضای آپارتمانی محدود نیز اقدام به کشت گل و گیاه کرد افزود: با آموزش های لازم به مردم می توان در واحدهای مسکونی کوچک نیز گل و گیاه کشت کرد و به حفظ محیط زیست و شادابی محیط زندگی کمک کرد.

وی تصریح کرد که گل و گیاه نقش مهمی در حفظ سلامت جسمی و روانی افراد دارد و با آموزش های لازم به مردم می‌توان آنها را با گل و گاه مانوس کرد.

شهردار کرمانشاه از مسوولان و کارکنان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه به واسطه تلاش برای حفظ و ترویج محیط زیست و مراقبت از آن و همچنین آموزش به مردم قدردانی کرد.

«سالار احمدزاده» عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز با قدردانی از برپایی چنین نمایشگاهی آن را در راستای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه مهم و موثر دانست و گفت: جا دارد که چنین نمایشگاه هایی در طول سال چندین بار برپا شود.

وی همچنین خواستار توجه جدی به مقوله محیط زیست و فضای سبز شهری در کلانشهر کرمانشاه شد و افزود: مردم نیاز به حضور در طبیعت و بوستان ها دارند و از این رو باید شرایط حضور مردم در بوستانها و تفرجگاه ها فراهم گردد.

احمدزاده با اشاره به گردشگر پذیر بودن کلانشهر کرمانشاه و حضور مردم سایر استانهای کشور در بوستانهای این شهر، تصریح کرد: انتظار می رود بوستانهای شهر کرمانشاه مانند ۲ دهه قبل شاداب و سرزنده پذیرای گردشگران و مسافران باشد.

نمایشگاه گل و گیاه در کرمانشاه آغاز به کار کرد/آموزش رایگان کاشت گل‌های آپارتمانی

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه نیز در حاشیه برپایی این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا توضیح داد که این نمایشگاه در قالب ۶۰ غرفه تخصصی گل و گیاه از ۱۸ استان کشور و با بیش از ۵۰۰ گونه گیاهی و گل آپارتمانی برپا شده است.

«کامجو غلامی» افزود: این نمایشگاه با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه و شرکت سفیران برپا شده و علاقمندان می‌توانند ضمن بازدید از تخفیف ۱۰ درصدی نیز برخوردار شوند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیون نفری کلانشهر کرمانشاه گفت: در این کلانشهر اکنون ۲۳۷ بوستان وجود دارد و سرانه فضای سبز به ازای هر نفر شهروند نیز ۱۰.۶۵ مترمربع است.

به گفته او این اولین نمایشگاه گل و گیاه در سال جاری و دوازدهمین نمایشگاه از این نوع در طول سال‌های گذشته در شهر کرمانشاه است.

نمایشگاه گل و گیاه در کرمانشاه آغاز به کار کرد/آموزش رایگان کاشت گل‌های آپارتمانی

غلامی همچنین به آموزش رایگان کاشت و نگهداری گل و گیاه آپارتمانی در غرفه مدیریت نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۸ و ۴۵ دقیقه این آموزش ها توسط خانم مهندس محبی کارشناسی ارشد کشاورزی ارائه می شود و علاقمندان می‌توانند از این آموزشها بهره مند شوند.

در این نمایشگاه علاوه بر گل و گیاه، غرفه هایی از سوغات و صنایع دستی کرمانشاه نیز برپا شده است.

گزارش تصویری ایرنا از نمایشگاه گل‌وگیاه کرمانشاه را می توانید از اینجا ببینید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha