۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۳
کد خبر: 85591018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین نشست بین‌المللی کاربرد هوش مصنوعی در ارتش به میزبانی سئول آغاز شد

تهران- ایرنا- دومین نشست بین‌المللی نحوه استفاده از هوش مصنوعی در موارد نظامی و ارتش که با هدف تعیین دقیق‌تر مرزهای استفاده از این فناوری برگزار می‌شود، از امروز (دوشنبه نهم سپتامبر برابر با ۱۹ شهریور) به مدت ۲ روز و به میزبانی سئول آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، این نشست با هدف استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی (AI) در ارتش برگزار می شود؛ هرچند انتظار نمی رود توافقی با قدرت الزام آور برای اجرای آن حاصل شود.

بر اساس این گزارش، دولت های بیش از ۹۰ کشور جهان از جمله آمریکا و چین نمایندگانی به این نشست اعزام کرده اند.

رویترز با اعلام اینکه این دومین اجلاس در این زمینه است، یادآوری کرد: نخستین نشست در این حوزه سال گذشته در آمستردام هلند برگزار شد و آمریکا، چین و دیگر کشورهای شرکت کننده، بدون تعهد قانونی از آن حمایت کردند.

بنا بر این گزارش، «کیم یونگ هیئون» (Kim Yong-hyun) وزیر دفاع کره جنوبی در این نشست با اشاره به استفاده اوکراین از پهپادهای بهرمند از هوش مصنوعی در جنگ با روسیه گفت: با اعمال هوش مصنوعی در حوزه نظامی، قابلیت های عملیاتی ارتش به طور چشمگیری بهبود می یابد. با این وجود این امر می تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند، چراکه می تواند موجب لطمات ناشی از سوء استفاده از چنین فناوری شود.

«چو تائه یول» (Cho Tae-yul) وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز در این باره گفت: بحث هایی همچون بازنگری حقوقی جهت اطمینان از انطباق (کابرد هوش مصنوعی در امور نظامی و تسلیحاتی) با قوانین بین المللی و مکانیسم هایی برای جلوگیری از به کار بردن تسلیحاتی که با استفاده از این روش و بدون نظارت انسانی به طور مستقل اقدام به تصمیم گیری کرده و جنبه مرگ و زندگی در آن حیاتی است، در این نشست مطرح می شود.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این نشست تنها در زمینه کاربرد هوش مصنوعی در مسائل نظامی و ارتش بحث نخواهند کرد و مشخص نیست که چه تعداد از کشورهای حاضر در این نشست اسنادی که قرار است در مورخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) آماده شود را مورد تایید قرار دهند؛ اسنادی که قرار است تلاشی دقیق تر برای تعیین مرزهای استفاده از هوش مصنوعی در ارتش را مشخص سازد، که به نظر همچنان فاقد تعهدات اجرایی و قانونی خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha