۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85591025
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان پرندگان وحشی در بند حافظان طبیعت دزفول

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۵
کد خبر: 85591025
شکارچیان پرندگان وحشی در بند حافظان طبیعت دزفول

دزفول-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: ۲ گروه شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی هنگام ارتکاب جرم توسط ماموران قانون و حافظان طبیعت دستگیر شدند.

مسعود نوری‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از گشت و کنترل ماموران انتظامی کلانتری ۲۰ زیباشهر و محیطبانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول، طی عملیاتی جداگانه ۲ گروه شکارچی غیرمجاز دستگیر و تعدادی لاشه کبوتر وحشی از آنها ضبط شد.

وی اظهارکرد: ادوات صید و شکار از جمله یک قبضه اسلحه شکاری، تعدادی فشنگ و یک رشته تور صیادی نیز از این شکارچیان کشف و ضبط شد و متخلفان برای رسیدگی به تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از تلاش ماموران انتظامی کلانتری شهید نادری زیباشهر قدردانی کرد و گفت: طبق ماده ۱۰ قانون شکار صید، هرگونه شکار جانداران وحشی قابل شکار و صید در طبیعت نیازمند دریافت مجوز و پروانه از این سازمان است و هر اقدامی برخلاف این قانون جرم محسوب و با عاملان برخورد قانونی خواهد شد.

نوری پور با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی حفاظت محیط زیست تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ارزش زیستی جانداران وحشی طبق مصوبه ۴۴۲ این شورا در سال ۱۴۰۳ شاهد افزایش چشمگیر و چند برابری جرایم مربوط به شکار و صید غیر مجاز حیات وحش هستیم.

وی از شهروندان تقاضا کرد: برای پیشگیری از هرگونه خسارات مالی و اجتماعی موضوع از فعالیت‌های غیرمجاز در حوزه شکار یا صید پرهیز و در صورت تمایل با مراجعه به ادارات حفاظت محیط زیست نسبت به دریافت مجوز و راهنمایی‌های لازم اقدام کنند.

دستگیری عاملان شکار غیرمجاز تشی در دزفول

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: محیط بانان منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب حین گشت و کنترل در زیستگاه‌های آزاد این شهرستان موفق به دستگیری یک شکارچی غیر مجاز شدند.

وی افزود: در پی گشت و کنترل شبانه حافظان طبیعت و حیات و حش در زیستگاه های طبیعی شمال شهرستان واقع در بخش شهیون، پس از مشاهده یک دستگاه موتور سیکلت دارای محموله مشکوک و بررسی موضوع موفق به کشف لاشه شکار شده یک عدد جانور وحشی از نوع تشی شدند و با تنظیم صورتجلسه اولیه متخلف جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

نوری پور گفت: شکار جانوران وحشی حرام گوشت با موضوع دفع آفات گیاهی، تحقیقات علمی و یا بهره مندی توسط اقلیت‌های مذهبی مستلزم دریافت مجوز ویژه از این سازمان است لذا هر گونه اقدامی بر خلاف قوانین شکار و صید، جرم محسوب و با متخلفین مربوطه بر این اساس برخورد قاطع خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه عده ای نا آگاه بر اساس تبلیغات دروغین از جمله درمان برخی بیماری‌ها اقدام به شکار و مصرف گوشت و پوست این حیوانات می‌کنند که برخلاف باور رایج، تحقیقات علمی نشان داده که مصرف این نوع گوشت هیچ گونه تاثیر مثبت و تسریع کننده ای در درمان بیماری‌ها ندارد و با تاخیر در اقدام به درمان درست منجر به افزایش پیشرفت بیماری می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha