۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85591026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش عضو شورای شهر به پس گرفتن طلای پارالمپیک از «بیت‌سیاح»

تهران بزرگ - ایرنا - عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به پس گرفتن مدال طلای صادق بیت سیاح در مسابقات پرتاب نیزه پارالمپیک پاریس و رد صلاحیت او واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، سید احمد علوی روز دوشنبه در واکنش به دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح پس از کسب مدال طلا در بازی‌های پارالمپیک پاریس، بروز چنین اتفاقاتی را مایه سربلندی جهان اسلام و جهان تشیع و مصداق این فرمایش حضرت امیر المومنین (ع) فإنّ الشاهِدَ هُو الحاکِمُ دانست.

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران افزود: گردانندگان پارالمپیک گرچه مدال طلای بیت سیاح را پس گرفتند اما او مدال بزرگتری را از اهل بیت (ع) دریافت کرد. آن طلا برای ما در تاریخ تشیع و اسلام ثبت شد؛ المپیک پاریس نشان داد که خیلی از ارزش‌هایی که غرب از آن نام می برد، وجود خارجی ندارد.

علوی ادامه داد: آن افتتاحیه یا بهتر بگوییم آن افتضاحیه المپیک صدای خود مردم فرانسه را هم درآورد؛ هیچ وجدان بیدار و خدا دوستی نمی تواند توهین به حضرت مسیح (ع) در افتتاحیه المپیک پاریس را بپذیرد.

وی یادآور شد: غرب در افتتاحیه المپیک و پارالمپیک اجازه می‌دهد عده‌ای پرچم همجنس‌بازان را به اهتزار در آوردند و در عوض اینگونه با اعتقادات اسلامی و مذهبی برخورد می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در پایان از کمیته ملی المپیک و پارالمپیک خواست نسبت به این اتفاق واکنش مناسب داشته باشد.

«بیت‌سیاح» در بیلبوردهای پایتخت

پس از آنکه در جریان رقابت پرتاب نیزه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، صادق بیت سیاح ملی‌پوش ایران ضمن شکستن رکورد پارالمپیک به مدال طلا دست یافت و مسئولان برگزاری مدال طلای بیت سیاح را به جهت شادی پس از قهرمانی و استفاده از پرچم عزای سیدالشهدا پس گرفتند، اکران فرهنگی قدردانی از این قهرمان ورزشی در پایتخت اجرا شد.

در این اکران فرهنگی با استفاده از این جمله شهید احمد متوسلیان که «برای آنچه اعتقاد دارید ایستادگی کنید، حتی اگر هزینه‌اش تنها ایستادن باشد» از رکورددار پرتاب نیزه پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس که مدال طلا را به خاطر اعتقاداتش از دست داد، تجلیل شد.

«صادق بیت سیاح» ملی‌پوش پرافتخار ایران روز شنبه هفدهم شهریور ۱۴۰۳ در رشته پرتاب نیزه کلاس F۴۱ مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به کسب مدال طلا شد اما لحظاتی پس از پایان این مسابقه با تصمیم مسئولان برگزاری دیسکالیفه شد و مدال طلایش پس گرفته شد.

در پی این اتفاق، مسوولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند با رد اعتراض ایران مدال طلای بیت سیاح پس گرفته شد و رکوردی که او از خود به جای گذاشته بود از بین رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha