بیش از یک هزار پرواز از فرودگاه کرمانشاه انجام شد

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از رشد ۲۳ درصدی نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه طی پنج ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت یک هزار و ۲۶ پرواز در فرودگاه کرمانشاه انجام شد.

«مجتبی بیاتی» روز دوشنبه به ایرنا افزود: همچنین طی این مدت ۹۸ هزار و ۳۳۷ مسافر در فرودگاه کرمانشاه جابجا شده که رشد ۱۹ درصدی را نشان می دهد.

به گفته او ۸۰۰ تن بار نیز در این بازه توسط مسافران جابجا شده است که شاهد رشد ۲۲درصدی جابجایی بار نیز طی این مدت بوده ایم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه افزود: هم اکنون ۶۲ پرواز برنامه ای هفتگی از طریق فرودگاه کرمانشاه به چهار مقصد داخلی تهران، مشهد مقدس، عسلویه و قشم توسط ۹ شرکت هواپیمایی داخلی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ ساخته شد، این فرودگاه مهم و راهبردی غرب کشور همواره به مسافران استان های همجوار نیز خدمات داده است اما طی چند سال اخیر به دلیل عملیات بهسازی باند اصلی تعداد پروازهای آن روندی کاهشی داشت.

فرودگاه کرمانشاه که تا قبل از همه گیری بیماری کرونا ۱۷۸ پرواز هفتگی داخلی و خارجی داشت هم اکنون ۶۲ پرواز هفتگی به مقصدهای تهران، مشهد، عسلویه و قشم دارد.

آخرین عملیات احیای فرودگاه کرمانشاه از بهار سال گذشته شروع و تاکنون برای مرمت باند اصلی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha