نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نوزدهم شهریور به دسترسی به انسولین نوومیکس،انهدام ۱۲۰ باند کالای قاچاق،ضرورت تدوین راهبردهای پیشگیری از خودکشی،بخشنامه دادستانی درمورد کودکان بازمانده از تحصیل،سهم قرق‌بان‌ها از تعرفه شکار اتباع خارجی،فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای،نرخ مصوب روپوش مدارس،رازهای مهم برای داشتن عمر طولانی و تامین ۱۰۶ همت از بدهی‌های تامین اجتماعی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

دستور رئیس دستگاه قضا برای بررسی موضوع مدرک تحصیلی متقاضیان نمایندگی مجلس

رئیس قوه قضاییه با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر اینکه «بیش از صد نفر از متقاضیان اخیر نمایندگی مجلس شورای اسلامی مدرک تحصیلی جعلی داشتند»، گفت: نحوه انعکاس این خبر به گونه‌ای است که ممکن است در اذهان بخشی از مردم چنین نقش بربندد که بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان فعلی مجلس، دارای مدرک تحصیلی جعلی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، با اشاره به برخی مطالب رسانه‌ای که سبب ایجاد ابهام و نگرانی در اذهان مردم می‌شود، بر روشنگری در باب این مطالب به منظور تنویر افکار و اذهان مردم تاکید کرد.

وی افزود: خبری به نقل از مدیر کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان در رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر اینکه «بیش از ۱۰۰ نفر از متقاضیان اخیر نمایندگی مجلس شورای اسلامی مدرک تحصیلی جعلی داشتند»؛ نحوه انعکاس این خبر به گونه‌ای است که ممکن است در اذهان بخشی از مردم چنین نقش بربندد که بیش از صد تن از نمایندگان فعلی مجلس، دارای مدرک تحصیلی جعلی هستند، در حالیکه اینطور نیست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

اعلام روش‌های مشارکت مردمی در پویش ملی جشن عاطفه‌ها

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، روش‌های جذب کمک‌های مردمی در پویش ملی جشن عاطفه‌ها را اعلام کرد.

حبیب‌اله آسوده گفت: جشن عاطفه‌ها به عنوان یکی از مناسبت‌های ملی به منظور ترویج سنت حسنه خیر و احسان برای کمک به علم‌آموزی، رشد، توسعه و بالندگی کودکان، نوجوان و جوانان کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها همزمان با ایام ربیع در کشور آغاز شده است، افزود: مراسم زنگ عاطفه‌ها نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با دعوت از مردم برای پیوستن به این پویش و تامین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند، اظهار کرد: مردم نیکوکار می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱۲* کمک‌های خود را واریز کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

هیات منصفه دادگاه مطبوعات روزنامه اعتماد و عباس عبدی را مجرم شناخت

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: هیات منصفه بهزاد بهزادی مدیرمسئول روزنامه اعتماد و عباس عبدی را به اتهام نشر مطالب خلاف واقع و قانون اساسی مجرم شناختند.

اکبر نصراللهی با اشاره به تشکیل جلسه هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی درباره پرونده عباس عبدی اظهار داشت: موضوع این پرونده نشر مطالب خلاف واقع و نشر مطالب خلاف قانون اساسی، موضوع اعلام جرم دادستانی تهران در یادداشت ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ با عنوان «خطرناکی پاسخ دادن و ندادن» در روزنامه اعتماد بوده است.

وی یادآور شد: این یادداشت چند روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و همزمان با پاسخ ایران به این رژیم در عملیات وعده صادق منتشر شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

چه کسانی تا ۱۰۰ سالگی عمر می‌کنند/ از تحرک و تغذیه تا خواب باکیفیت

در سال ۲۰۰۱ تعداد افرادی که به سن ۱۰۰ سالگی رسیده بودند، تنها ۱۵۱ هزار نفر در سراسر جهان بود. اما این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۵۷۳ هزار نفر افزایش یافت. افراد ۱۰۰ ساله نه تنها نمادی از عمر طولانی هستند، بلکه نسبت به سایر سالمندان کمتر دچار بیماری می‌شوند. بسیاری از این افراد تا اواخر دهه نهم زندگی خود (۹۵ سالگی) همچنان توانایی انجام امور شخصی خود را به‌طور مستقل حفظ می‌کنند.

جمعیت سالمندان در حال افزایش است. پیش بینی می شود تعداد افراد بالای ۶۵ سال در سراسر جهان از ۷۲۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در سال ۲۰۵۰ برسد. با افزایش سن جمعیت، شیوع بیماری‌های مزمن و چندبیماری نیز افزایش خواهد یافت.

چندین عامل خطر قابل تغییر، با افزایش خطر ناتوانی و بیماری، با افزایش سن مرتبط هستند که یکی از آن‌ها کیفیت نامناسب رژیم غذایی است. متأسفانه، بسیاری از افراد مسن به رهنمودهای تغذیه‌ای خاص سن خود در مورد کیفیت و کمیت رژیم غذایی پایبند نیستند.با افزایش سن، بسیاری از افراد مصرف کل غذای خود را کاهش می‌دهند که بخشی از آن به دلیل کاهش اشتها، نقص حسی، عدم تعادل هورمونی و تغییرات در دستگاه گوارش و دندان‌ها است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

نرخ مصوب برای لباس فرم مدارس، زیر یک میلیون تومان است

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نرخ مصوب برای لباس فرم مدارس، زیر یک میلیون تومان است، گفت: آموزش و پرورش مرجع تصویب نرخ لباس مدارس نیست.

عاطفه مدبرنژاد در گفت و گویی درباره لباس فرم مدارس دانش آموزان اظهار کرد: آموزش و پرورش مرجع تصویب نرخ لباس مدارس نیست.

وی افزود: نرخ مصوب شده لباس فرم مدارس شهر تهران و سایر شهرها، بالای یک میلیون تومان نیست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

فراخوان سازمان غذا و دارو برای تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو از اعلام فراخوان تامین پانسمان‌های EB برای بیماران پروانه‌ای برای سال آتی خبر داد.

فرشته میرزازاده از تمامی شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی دعوت کرد برای تامین پانسمان‌های پیشرفته مونلیکه مورد نیاز تعداد هزار بیمار پروانه‌ای در سال ۱۴۰۴، تا ۲۴ شهریور ماه اقدام کنند.

وی با تاکید بر الزام به داشتن کد IRC از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: تولیدکنندگان و شرکت‌های دارای سابقه واردات در اولویت این معاونت هستند و باید قیمت ارزی این پانسمان‌ها را بر مبنای ۲۸۵ هزار ریال محاسبه کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

۱۰۶ همت از بدهی‌های تامین اجتماعی تسویه شد / توقف روند استقراض

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی توقف روند استقراض را بزرگترین دستاورد این سازمان طی سه سال گذشته عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌ها در سازمان و در کشور آن‌قدر زیاد است که هیچ‌کس حق ندارد در صندوق‌ها، بحران‌سازی افراطی کند.

میرهاشم موسوی در هفتمین نشست شورای معاونان این سازمان ضمن تأکید بر اهمیت احیای صندوق‌های بیمه‌ای با تمرکز بر حوزه سرمایه‌گذاری، گفت: باید از موضع دکتر پزشکیان درخصوص ضرورت پاسخگو بودن صندوق‌ها تشکر کنم.

وی با بیان اینکه در تامین اجتماعی مشکل و چالش داریم؛ اما بحران نداریم، اظهار داشت: ادبیات بحران‌سازی افراطی، مهلک‌ترین ادبیاتی است که در بعضی از دوره‌ها در برخی صندوق‌ها جا افتاد وسرپوشی بر ناکارآمدی‌های مدیریتی بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

دسترسی به انسولین نوومیکس تسهیل می‌شود

مدیر کل فرآورده‌های دارویی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دسترسی به انسولین نوومیکس تسهیل می‌شود، گفت: پرمصرف‌ترین انسولین برای بیماران مبتلا به دیابت، قلمی و از نوع نوومیکس است.

غلامحسین صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: انسولین نوع نوومیکس یک برند خارجی است و کارخانه مربوطه مدتی دچار مشکل تولید شده بود و کمتر از میزان نیاز جهانی تولید داشت، به همین دلیل شاهد کمبود در کشورهای مختلف و همچنین ایران بودیم.

وی با تاکید بر اینکه با پیگیری هایی انجام شده این انسولین در دسترس بیماران قرار گرفت، اظهار داشت: اگر چه دشواری دسترسی بیمار به این دارو ممکن بود به یک یا دو روز هم برسد اما مشکل برطرف شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

انهدام ۱۲۰ باند سازمان یافته و کشف ۲۸۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به انهدام ۱۲۰ باند کلان و سازمان یافته و کشف ۲ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در مرداد ماه از اجرای ۷ طرح سراسری مقابله با جرایم اقتصادی خبر داد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه در راستای مبارزه همه جانبه با مجرمین اقتصادی وقاچاقچیان کالا، پلیس امنیت اقتصادی فراجا و رده های تابعه آن در سراسر کشور با بهره گیری ازظرفیت های ستادی فرماندهی انتظامی استان ها و مرزبانی طرح های متعددی را در مردادماه سال ۱۴۰۳ اجرا کرد، بیان داشت: در مرداد ماه امسال ۸۷۲۲ فقره پرونده را با با رشد ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه ماه برای مجرمین اقتصادی را داشته ایم.

وی با اشاره به ارزش مالی کالای قاچاق کشف شده در مرداده ماه بالغ بر ۲۳ هزار ۳۸۸ میلیارد تومان برآورد می شود، بیان داشت: در مرداد ماه سال جاری ۱۴۰باند سازمان یافته و کلان که در زمینه قاچاق کالا و جرائم اقتصادی فعالیت داشتند شناسایی و منهدم شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

توضیح قوه قضاییه درباره مرگ یک زندانی سابق

قوه قضاییه در واکنش به ادعای برخی رسانه‌های معاند درباره مرگ فردی به نام «علیرضا گلی پور» در زندان اوین اعلام کرد که نام برده در سال ۱۴۰۰ آزاد شده و ادعای حضور او در زندان کذب است.

به گزارش قوه قضاییه،رسانه‌های ضدانقلاب که به تازگی در چندین مورد اقدام به انتشار اخبار کذب در ارتباط با فوت افراد بازداشتی در زندان کرده‌اند، در تازه‌ترین مورد مدعی شده‌اند فردی به نام علیرضا گلی‌پور در زندان اوین فوت کرده است.

در خبرسازی جدید، به نقل از یک «فعال کارگری» ادعا شده است علیرضا گلی‌پور ۱۷ شهریور در بند هشت زندان اوین فوت کرده و این درحالیست که علیرضا گلی‌پور ۲۵ دی ماه سال ۱۳۹۲ به زندان اوین منتقل و ۱۸ دی ماه سال ۱۴۰۰ از زندان آزاد شد؛ در واقع نامبرده که به تازگی فوت کرده است، حدود ۳ سال پیش از آزاد شده بود و مرگ او هیچ ارتباطی با زندان ندارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

ضرورت تدوین راهبردهای پیشگیری از خودکشی در کشور

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه همکاری بین‌بخشی یک اصل در تدوین راهبردهای پیشگیری از خودکشی است، گفت: این پدیده قابل پیشگیری است.

خودکشی پدیده پیچیده‌ای است و ناامیدی، اختلالات روانی (مانند افسردگی، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی، اختلال طیف اوتیسم)، اختلالات فیزیکی (مانند سندرم خستگی مزمن)، شکست عشقی، اعتیاد به الکل، سوء مصرف مواد یا دارو، می‌توانند به این پدیده ربط داشته باشد و ثابت شده که این عوامل فرد را بیشتر در معرض خودکشی قرار می‌دهد.

برخی از روانپزشکان بر این باورند که اغلب، عوامل استرس‌زا مانند مشکلات مالی، مشکلات شغلی، مشکلات تحصیلی یا مشکلات ارتباط بین فردی (مانند طلاق یا قطع رابطه)، آزار دیگران نیز ممکن است در این میان نقش داشته باشند.

به گفته آنان، کسانی که قبلاً اقدام به خودکشی کرده‌اند در معرض خطر بیشتری برای تلاش‌های بعدی هستند. تلاش‌های موثر پیشگیری از خودکشی شامل محدود کردن دسترسی به روش‌های خودکشی مانند اسلحه‌های گرم، داروها و سموم، گزارش دقیق و صحیح رسانه‌ها در مورد خودکشی، درمان اختلالات روانی و سوء مصرف مواد و بهبود شرایط اقتصادی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

بخشنامه جدید دادستان کل کشور در مورد کودکان بازمانده از تحصیل

دادستان کل کشور در راستای پایش و نظارت بر فرایند آموزش کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل خطاب به دادستان‌های سراسر کشور بخشنامه‌ای صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی با صدور بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها بر پایش و نظارت بر فرایند آموزش کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل تاکید کرد.

در این بخشنامه آمده است: علم‌آموزی و فراگیری دانش از محوری‌ترین برنامه‌های تربیت فردی و اجتماعی بوده و قسمی از تکالیف دینی به شمار می‌آید و «حق بر آموزش» از بنیادی‌ترین حقوق شهروندی است که زمینه‌ رشد و شکوفایی استعدادهای اطفال و نوجوانان را فراهم می‌کند.

سیاست راهبردی کشور در این خصوص مطابق بند ۱۸ ماده ۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، اهتمام به پوشش حداکثری تمامی افراد لازم التعلیم است، مقنن، بازماندن کودک از تحصیل، فرار از مدرسه و ترک تحصیل را در بندهای «ح» و «ز» ماده ۳ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان به عنوان وضعیت‌های مخاطره آمیز شناسایی نموده و در شق ۳ بند «چ» ماده ۶ همان قانون، وزارت آموزش و پرورش به توسعه پوشش تحصیلی کامل کودکان موضوع این قانون تا پایان دوره متوسط مکلف شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

سهم قرق‌بان‌ها از تعرفه شکار و صید اتباع خارجی چقدر است ؟

شورای اقتصاد چندی پیش تعرفه جدید صید و شکار اتباع خارجی در قرق‌های اختصاصی را تعیین و ابلاغ کرد، حال سوال این است که سهم دولت و قرق‌دارها از این تعرفه‌ها چقدر است؟

ایران به دلیل تنوع گیاهی و اقلیمی کم نظیر، دارای حیات‌وحش بسیار متنوعی است از این رو از جنبه شکار در سراسر دنیا مورد توجه است، البته شکار وشکارگری در ایران به زمان های بسیار دور برمی گردد و ریشه دیرینه ای در تاریخ ما دارد، دربخشی از تاریخ به ویژه در دوران هخامنشیان شکار را مناسب ترین روش برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در زمینه های فنون جنگی، سحرخیزی، بردباری ، تحمل سختی ها و آموختن نظم و تربیت می دانستند.

این علاقه به شکار در دوره ساسانیان هم به چشم می خورد و تا جایی پیش رفت که به بخش عمده تفریح و فعالیت پادشاهان و بزرگان این سلسله تبدیل شد، البته تا پیش از ظهور اسلام ضابطه و محدودیتی برای شکار و استفاده از وسایل گوناگون وجود نداشت اما بعد از اسلام اولین ضوابط در زمینه نوع سلاح و نحوه ذبح حیوان در تاریخ تعیین شد، ضوابطی مانند اینکه امکان شکار حیواناتی که توانایی دویدن یا پریدن دارند وجود دارد و یا اینکه شکارچی نباید حیوانی را که در خواب است شکار کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

جانشین فراجا خواستار پیگیری تصویب قانون بکارگیری سلاح گرم شد

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور خواستار پیگیری تصویب قانون بکارگیری سلاح گرم شد و گفت: در شرایط کنونی تناسبی میان جرم و مجازات وجود ندارد.

سردار قاسم رضایی در دیدار با امین حسین رحیمی وزیر دادگستری عنوان داشت: قانون بکارگیری سلاح نیازمند پیگیری فوری است و از وزیر دادگستری انتظار می رود پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهد.

وی با تاکید بر این که باید از ماموران فراجا در انجام ماموریت ها حمایت شود، عنوان داشت: حمایت های همه جانبه قضایی از ماموران می‌تواند برای انجام موفقیت آمیز ماموریت ها به آنها انگیزه بیشتری بدهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرخ مصوب روپوش مدارس زیر یک میلیون تومان/فراخوان تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha