۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85591138
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: تقویت بخش تعاون، رمز جبران عقب‌ماندگی گنبدکاووس است

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار گنبدکاووس بابیان اینکه تعاونی‌ها و تعاون‌گران، بازوی اصلی جوامع توسعه یافته و صنعتی، هستند گفت: بخش تعاون می‌تواند در مسیر رشد، توسعه و تحول آفرینی این شهرستان مرزی و جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی آن، پیشرو باشد.

به گزارش ایرنا، مهدی دهرویه روز دوشنبه در نشست با تعاون‌گران گنبدکاووس اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت‌های بالایی دربخش‌های گوناگون از جمله کشاورزی، صنعت، ورزش و بازرگانی دارد که بخش زیادی از آن به دلائل مختلف مغفول مانده است.

وی باتاکید برضرورت استفاده بهینه از ظرفیت‌های گنبدکاووس، تاکید کرد: باید فضای مناسب همراه با اعتماد آفرینی برای حضور بیشتر بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران بویژه تعاونی‌ها فراهم کرد.

به گفته وی، یکی از اثرات ایجاد اشتغال با کمک بخش تعاون و دیگر بخش‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

فرماندار: تقویت بخش تعاون، رمز جبران عقب‌ماندگی گنبدکاووس است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس هم در این نشست گفت: تعاونی‌ها در فرایند توسعه اقتصادی، تولید و توزیع سهم بالایی را بخود اختصاص دهند.

ایوب هلاکو افزود: در اصل ۴۴ قانون اساسی سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کل کشور ۲۵ درصد تعریف شده که به دلایل مختلفی هنوز این مقدار محقق نشده است.

وی، تنها راه تحول در اقتصاد کشور را مشارکت بیشتر مردم در بخش تعاون دانست و اضافه کرد: برای موفقیت این بخش در برنامه‌های توسعه کشور، باید ردیف ویژه تسهیلاتی و بودجه‌ای برای تعاون تعریف شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس از ثبت ۱۰ تعاونی جدید طی سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: گنبدکاووس ۲ هزار و ۲۵ تعاونی ثبت شده با ۴۱ هزار و ۴۲۳ عضو دارد.

هلاکو افزود: تعاونی‌های گنبدکاووس امسال ۸۷۷ هزار دلار انواع کالا به ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، عمان، فنلاند، آلمان، روسیه، افغانستان و عراق صادر کردند.

شهرستان مرزی گنبدکاووس بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در سه نقطه شهری و ۱۶۲ پارچه آبادی دارای کُد شناسایی و در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha