رگبار باران شمال آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد/ صدور هشدار زرد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: رگبار باران و رعد و برق از روز سه‌شنبه هفته جاری، نقاط شمالی استان را فرا می‌گیرد.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نقشه های پیش بینی و پیش یابی در روزهای آینده شمال آذربایجان غربی بارانی است و احتمال بارش های پراکنده و رعد و برق تا پایان هفته وجود دارد.

وی با بیان اینکه هشدار زرد برای کاهش خسارت‌های احتمالی صادر شده است، اضافه کرد: دستگاههای خدمات رسان و عضو مدیریت بحران تمهیدات لازم را در این زمینه به کار بگیرند و شهروندان مناطق شمالی استان نیز از تردد در ارتفاعات تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.

وی ادامه داد: توصیه می شود دامداران از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوه ها هم تردد نداشته باشند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها نیز برای هفته جاری پیش بینی شده است، افزود: از شهروندان درخواست می شود در ایام پایانی هفته از تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل ها خوددداری کنند.

صابری با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد کاهش هفت تا ۱۰ درجه ای دما در آذربایجان غربی بودیم، اضافه کرد: افزایش دما هم برای روزهای پیش رو پیش بینی شده است .

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت اخیر گفت: در این مدت شهرستان تکاب و اشنویه خنک ترین شهر های استان با دمای مثبت ۱۱ درجه سانتی گراد بودند و بوکان با دمای مثبت ۳۴درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان ثبت شد.

به گزارش ایرنا، بارش های مستمر در آذربایجان غربی از اواخر اردیبهشت قطع شده و در اواخر شهریور دوباره آغاز می شود؛ هرچند امسال پاییز کم بارشی برای کشور و به تبع آن آذربایجان غربی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha