۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85591218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید ۳۰ هزار تن زیتون در قزوین

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85591218
تولید ۳۰ هزار تن زیتون در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از آغاز عملیات برداشت زیتون در سطح هفت هزار و ۵۳۲ هکتار از باغ‌های استان و برآورد تولید ۳۰ هزار تن از این محصول خبر داد.

محمد پیله فروش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عمده باغ‌های زیتون استان قزوین در بخش طارم‌سفلی و قسمتی از رودبار الموت غربی متمرکز شده است.

وی تاکید کرد: زیتونکاران استان قزوین به منظور پیشگیری از خسارت آفت مگس تا ۷۰ درصد محصول خود را به صورت کنسروی و سبز و مابقی محصول را به صورت روغنی برداشت کنند.

پیله فروش با بیان اینکه برداشت این محصول در ارقام دیررس از نیمه دوم شهریور شروع شده و تا نیمه اول آذر ماه ادامه خواهد داشت، بیان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت روغن در سبد خانوار، طبق مصوبه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی، روغن زیتون در گروه کالاهای اساسی قرار گرفته و مشمول سیاستهای حمایتی مرتبط با این گروه کالاها قرار دارد.

این مسوول با بیان اینکه استان قزوین در تولید زیتون رتبه دوم و از نظر سطح زیر کشت در رتبه سوم قرار دارد، خاطرنشان کرد: از این میزان سطح باغ زیتون هفت هزار و ۴۰۷ هکتار بارور و ۲ هزار و ۱۲۵ هکتار غیر بارور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha