۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85591234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احیای موفق راکب موتور سیکلت توسط اورژانس بروجرد

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85591234
احیای موفق راکب موتور سیکلت توسط اورژانس بروجرد

خرم آباد - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: راکب موتور سیکلتی که به دلیل تصادف دچار سانحه شده بود با عملیات احیای قلبی ریوی موفق کارشناسان فوریت‌های پزشکی بروجرد نجات یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی لرستان محسن آدینه وند روز دوشنبه بیان کرد: تماسی مبنی بر وقوع تصادف راکب موتورسیکلت در روستای "گیلانسر" شهرستان بروجرد و کاهش سطح هوشیاری آقای ۵۵ ساله با مرکز ارتباطات اورژانس استان گرفته شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان اورژانس ۱۱۵ در کمترین زمان بر بالین بیمار حاضر شدند افزود: امدادگران پس از ارزیابی و بررسی وضعیت هوشیاری، مصدوم را فاقد علائم حیاتی یافتند و بدون اتلاف وقت عملیات احیای قلبی - ریوی پیشرفته ( PHCLS ) را آغاز کردند.

وی با اشاره به حمایت‌های درمانی و پایش تنفسی تا تحویل مصدوم به بیمارستان شهید چمران بروجرد اضافه کرد: در این سانحه مصدوم با اقدام به موقع و موفق کارشناسان اورژانس ۱۱۵ نجات یافت.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۳۲ هزار و ۷۳۱ تماس با اورژانس استان برقرار و در این راستا ۴۲ هزار و ۳۹۷ ماموریت غیر تصادفی و ۹ هزار و ۲۷۱ ماموریت تصادفی انجام شده است.

آدینه‌وند با بیان اینکه مجموع تصادفات شهری در استان پنج هزار و ۶۸۸ مورد بوده است ادامه داد: همچنین سه هزار و ۵۸۳ ماموریت تصادف جاده ای در سطح استان انجام شد.

وی اظهار داشت: پنج ماه نخست سال گذشته ۷۵۱ نفر و امسال ۶۷۲ نفر فوتی غیر تصادفی توسط اورژانس استان ثبت شده است همچنین مرگ گزارش شده ناشی از تصادفات امسال ۶۷ و در مدت مشابه پارسال ۸۸ نفر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha