۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85591237
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۴۰ درصدی تولید انگور در ملایر

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۰
کد خبر: 85591237
افزایش ۴۰ درصدی تولید انگور در ملایر

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: با توجه به سرمازدگی سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید انگور در این شهرستان حدود ۴۰ درصد افزایش یابد.

«علیرضا زنگنه» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اکنون برداشت انگور از باغ‌های این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ۳۰۵ هزار تُن انگور از سطح ۱۲ هزار و ۸۶۱ هکتار سطح زیر کشت باغ‌های ملایر برداشت شود.

وی سطح بارور باغ‌های انگور این شهرستان را ۱۲ هزار و ۴۱۰ هکتار و غیربارور را ۴۵۱ هکتار عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط از هر هکتار سطح زیر کشت باغ‌های انگور این شهرستان ۲۴.۵ تُن انگور برداشت شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: حدود ۷۰ درصد از تولید کل انگور ملایر تبدیل به بیش از ۵۳ هزار تُن انواع کشمش آفتابی تیزابی، آفتابی غیرتیزابی، آفتابی دانه‌دار، کشمش کالیفرنیا گوگردی و سایه‌خشک می‌شود.

افزایش ۴۰ درصدی تولید انگور در ملایر

زنگنه ادامه داد: از این میزان تولید انگور ۱۲.۵ درصد معادل ۳۸ هزار تُن به هفت هزار و ۶۰۱ تُن شیره انگور با نسبت پنج کیلوگرم انگور به یک کیلوگرم شیره تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴.۵ درصد انگور تولیدی معادل ۱۳ هزار و ۶۸۲ تُن به سه هزار و ۴۲۰ تُن آبغوره تبدیل می‌شود، گفت: از کل تولید انگور، سه درصد به سرکه، شربت، باسلق و سایر مشتقات انگور تبدیل می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: ۱۰ درصد از انگور تولیدی در شهرستان ملایر معادل ۳۰ هزار و ۴۰۴ تُن به صورت تازه‌خوری و عرضه انگور تازه به بازار مصرف می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه بیشترین میزان تولید انگور در دره جوزان ملایر برداشت می‌شود، افزود: از نیمه‌های شهریور برداشت انگور در این شهرستان آغاز شده و تا نیمه مهرماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا؛ دهم آذرماه سال ۹۷ نظام تولید انگور دره جوزان ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha