وظیفه مدیریت شهری تسهیل‌گری/ شهرداری تهران ۳۰ هزار واحد مسکونی می‌سازد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران وظیقه شهرداری پایتخت را تسهیل‌گری ساخت مسکن عنوان کرد و گفت: شهرداری فقط ۳۰ هزار واحد مسکونی می‌سازد.

سید مهدی هدایت روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه مسکن سازی در منطقه ۱۳ گفت: شهرداری تهران در موضوع ساخت مسکن تسهیل گر است و علاوه بر جلوگیری از قیمت سرسام آور مسکن باید بتواند زمینه‌ساز بخش خصوصی در ساخت مسکن شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: در همین مورد قرارگاه ساخت مسکن با محوریت شهرداری شکل گرفت و منجر به ۳۲ تفاهم نامه با مسکن سازان به ظرفیت ۵۳۲ هزار واحد مسکونی شد. در ادامه کارگروه تخصصی شهرسازی ایجاد شد که حدود ۲۸۷ هزار واحد از این تفاهمنامه‌ها به دستور نقشه رسید. همچنین ۲۴۵ هزار واحد هم به دلیل قرار گرفتن زمین‌ها در پهنه سبز، باغات و یا مغایرت از دستور کار خارج شد.

وی گفت: در قرارگاه جهادی مسکن قرار بود موانع تولید مسکن را برطرف کنیم، زمان صدور پروانه را کاهش دهیم و ظرفیت‌های تولید مسکن در تهران را فعال کنیم، شهرداری تهران از ابتدا قصد تصدی‌گری در حوزه مسکن را نداشت و به دنبال تسهیل‌گری بود.

وظیفه مدیریت شهری تسهیل‌گری/  شهرداری۳۰ هزار واحد مسکونی می‌سازد

سید مهدی هدایت افزود: عملیات اجرایی حدود ۲۰۰ هزار واحد از ۲۸۰ هزار واحدی که چندماه پیش کلنگ زنی شد سه ماه طول می‌کشد و در مرحله گودبرداری قرار دارد. برخی دیگر در مراحل صدور پروانه یا واریز عوارض قرار دارند.

وی افزود: بیشتر این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و وظیفه ما رفع موانع بود. همچنین ساخت ۲۸۷ هزار واحد مشکلی برای اجرا در شهرداری تهران ندارند. پروژه‌هایی که به مرحله اجرا نرسیده دلایلش عموما متوجه بخش خصوصی یا نهادهای متولی است؛ یا عوارض پرداخت نشده و یا پروژه توسط آنها آغاز نشده و در واقع قرارگاه جهادی مسکن به وظایف خود عمل کرده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی حدود ۵۰ هزار واحد از قرارگاه جهادی مسکن تا پایان سال به پایان می‌رسد افزود: شهرداری تهران در محدوده بافت فرسوده عوارض دریافت نمی‌کند. سال گذشته در موضوع پرداخت تسهیلات بانکی وضعیت خوبی نداشتیم. در کل شهر تهران کمتر از ۳۰۰ مورد تسهیلات در محدوده بافت فرسوده پرداخت شده بود.

وظیفه مدیریت شهری تسهیل‌گری/  شهرداری۳۰ هزار واحد مسکونی می‌سازد

وی تاکید کرد: تلاش کردیم روند ساخت و رشد مسکن را تقویت کنیم. این خروجی قرارگاه مسکن شهرداری موجب شد ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده ۲ و نیم برابر شود.

هدایت گفت: عموما ما در اجرای ساخت مسکن تسهیل‌گری داریم و باید اعلام کنیم در قرارگاه جهادی مسکن هدف شهرداری ساخت مسکن استطاعت‌پذیر عموما در جنوب تهران است و این مسکن‌ها توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha