کثرت گردشگران در اردبیل سرمایه‌گذاری برای گردشگری را توجیه‌پذیر می‌کند

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: حضور انبوه گردشگران از اقصی نقاط کشور در این استان در هفته‌های اخیر، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را توجیه‌پذیر می‌کند و در حال حاضر بیش از ۹۰ پروژه در این راستا در حال اجراست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، سیدحامد عاملی روز دوشنبه در اختتامیه جشنواره شهید رجایی استان اردبیل اظهار کرد: در فصل تابستان به ویژه هفته‌های اخیر شاهد حضور گسترده گردشگران در استان بودیم که بی‌شک این امر به نفع استان است و مدیریت این دوره توسط دستگاه‌های مرتبط شایسته قدردانی است.

استاندار اردبیل افزود: این استان ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و در سال‌های اخیر پروژه‌های متعددی در این حوزه به ویژه در رابطه با مراکز اقامتی و تاسیسات تفریحی به بهره‌برداری رسیده و بخشی از نیازهای این حوزه را تامین می‌کند.

عاملی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری، درخواست‌های سرمایه‌گذاری در این راستا افزایش یافته است و باید با حمایت از بخش خصوصی فعال و متعهد، امکانات و زیرساخت های گردشگرپذیر افزایش یابد.

به گزارش ایرنا ، در پایان این جلسه از دستگاه‌های برتر در ۶ حوزه و همچنین از تعدادی دستگاه اجرایی که اقدامات شاخص داشته‌اند تجلیل شد و اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل برای دومین سال متوالی در میان ۵۲ دستگاه اجرایی استان رتبه برتر را به دست آورد.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

اردبیل در سال میلادی ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha