۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85591294
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

«پروژه مهر» مدیریتی هدفمند در نظام تعلیم و تربیت

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85591294
«پروژه مهر» مدیریتی هدفمند در نظام تعلیم و تربیت

اراک - ایرنا - «پروژه مهر» در تابستان هر سال با اهدافی همچون ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های آموزش و پرورش، شناسایی دقیق موانع و مشکلات، بهینه‌سازی عملکرد نیروی انسانی، اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در فرآیند تعلیم و تربیت و در نهایت آماده‌سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، پروژه مهر طرحی است که هر ساله در ابتدای سال تحصیلی در کشور ما برگزار می‌شود، البته باید به این نکته توجه کرد که چنین طرحی در کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای توسعه یافته برگزار می‌شود وتنها نام این طرح در کشورها متفاوت است.

هر ساله بسته به مناطق و مدارس، این پروژه از سوی ادارات کل آموزش و پرورش کلید می‌خورد و در مدارس شکلیت اجرا می‌گیرد و به همین منظور در سطح ادارات و مدارس ستادی تحت عنوان ستاد پروژه مهر تشکیل می‌شود تا به نحو احسن مدیریت و اجرا شود.

مدیران مدارس در این طرح موظف می‌شوند تا قبل از آغاز سال تحصیلی برای بهبود شرایط مدرسه برنامه‌ریزی و تلاش کنند که این برنامه‌ها در ۲ بخش بهبود وضعیت مدرسه و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای آغاز سال تحصیلی اجرا می‌شود.

«پروژه مهر» مدیریتی هدفمند در نظام تعلیم و تربیت

مدیر مدرسه، معاونین آموزشی و پرورشی و نماینده انجمن اولیا و مربیان اعضای اصلی ستاد پروژه مهر در هر مدرسه را تشکیل می‌دهند و برای اجرای هر چه مطلوبتر پروژه از سایر عوامل از جمله اعضای انجمن اولیا و مربیان، خدمتگزاران، نمایندگان محلی و حتی برخی دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

پروژه مهر مدارس در ابتدای هر سال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و موجب می گردد تا مدیران و معاونان با همت بیشتری به آماده کردن و تدوین برنامه ها بپردازند. هر چقدر که این افراد در انجام وظایف خود ثابت قدم تر باشند، قطعا نقش خود را بهتر ایفا می کنند و باعث می شوند که پروژه هر سال بهتر از سال های گذشته اجرا گردد.

دانش آموزان مقاطع ابتدایی از مقاطع دیگر نیازی بیشتری به توجه پروژه مهر دارند. سن این دانش آموزان پایین بوده و چنانچه در این سنین از مدرسه گریزان شوند، یقینا در سایر مقاطع نیز با مشکلاتی مواجه می شوند. به همین دلیل آموزش و پرورش و همچنین معلمان به این طرح اهمیت زیادی می دهند و به برگزاری صحیح و اصولی آن تمرکز می کنند.

پروژه مهر در مدارس استان مرکزی از اوایل تیرماه آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد و با کمک گرفتن از دیگر نهادهای فرهنگی به خصوص بسیج دانش‌آموزی اقدامات گسترده و موثری در راستای ایجاد شور و نشاط در مدارس انجام شده است.

«پروژه مهر» مدیریتی هدفمند در نظام تعلیم و تربیت

طرح شهید «عجمیان» در ۱۰۰ مدرسه استان مرکزی اجرا شد

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی گفت: طرح شهید «روح‌الله عجمیان» در ۱۰۰ مدرسه استان با هدف بهسازی و شاداب‌سازی فضای مدارس برای دانش‌آموزان در قالب «پروژه مهر» اجرا شد.

سرهنگ پاسدار«مجید غلامی»افزود: پیش‌بینی می‌شود طرح شهید عجمیان تا آغاز سال تحصیلی در ۳۰ مدرسه دیگر استان مرکزی اجرا شود.

وی ادامه داد: سال گذشته این طرح در بیش از ۱۰۰ مدرسه استان مرکزی در قالب نقاشی، رنگ آمیزی و شاداب سازی فضای مدارس و کلاس‌ها اجرا شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی بیان کرد: در طرح شهید عجمیان مدارسی که نیاز به نقاشی و رنگ آمیزی دارند توسط گروه‌های جهادی شاداب‌سازی می‌شوند.

غلامی اضافه کرد: نواختن زنگ مقاومت در مدارس همزمان با آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس، اعزام راوی به مدارس جهت تشریح رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، نمایش فیلم، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس و اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان پیشرفت از برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی در طول سال تحصیلی است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح شهید عجمان شاداب سازی، بهسازی و مرمت مدارس با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهرها است و به فضل الهی این طرح در استان مرکزی به زودی آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی اظهار کرد: بیش از سه هزار نفر در قالب ۲۰۰ گروه جهادی در سطح بسیج دانش آموزی استان مرکزی در راستای اجرای طرح شهید عجمیان نقش آفرینی می‌کنند.

«پروژه مهر» مدیریتی هدفمند در نظام تعلیم و تربیت

تحویل ۱۵ مدرسه جدید توسط نوسازی مدارس استان مرکزی برای آغاز سال تحصیلی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: ۱۵ مدرسه با ۷۹ کلاس درس جدید در آستانه سال تحصیلی به آموزش و پرورش این استان تحویل شد.

«جواد لنجابی» افزود: ۲۰ پروژه شامل ۱۵ مدرسه، سه زمین چمن و ۲ سالن ورزشی با ۱۲ هزار و ۱۰۷ مترمربع در سال جدید تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش استان مرکزی قرار گرفت.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، مشارکت‌های مردمی و خیرین برای اجرای ۲۱ پروژه هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: ۱۵۵ پروژه شامل ۶۰۷ کلاس درس با زیربنای ۹۴ هزار مترمربع نیز توسط نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی در حال انجام است.

«پروژه مهر» مدیریتی هدفمند در نظام تعلیم و تربیت

۲۰۰ مدرسه استان مرکزی شاداب‌سازی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۲۰۰ مدرسه در نقاط مختلف این استان در قالب «پروژه مهر» شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی شد.

«حسین مولوی» افزود: «پروژه مهر» از اواخر خردادماه امسال در استان مرکزی کلید خورد و ۹ کمیته تخصصی این پروژه تشکیل و دستورالعمل‌ها در اسرع وقت به دست روسا و اعضای کمیته‌ها رسید.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و امور مربوط به بازگشایی مدارس و قرار گرفتن کارگروه‌ها و پروژه‌های مهم ازجمله ثبت‌نام، ساماندهی و توانمندسازی نیروی انسانی، آماده‌سازی و تجهیز فضاهای آموزشی، ثبت سفارش و توزیع به موقع کتب درسی، انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و دیگر مولفه‌ها در راستای اجرای این پروژه، یک همدلی و وفاق ویژه‌ای بین تمامی عوامل و دست‌اندرکاران دستگاه تعلیم و تربیت استان ایجاد شد تا تمهیدات لازم برای آماده‌سازی مدرسه‌ای شاداب و خلق مهری پرنشاط و شاداب برای دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن رقم بخورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هدف از اجرای پروژه مهر را بهینه سازی عملکرد نیروی انسانی، ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی، احصای دقیق موانع و آسیب‌های موجود درحوزه‌های گوناگون، اجرای برنامه‌های از قبل پیش‌بینی شده در فرآیند آموزشی و تربیتی و استفاده بهینه از فرصت‌ها ذکر کرد.

مولوی بیان کرد: در مجموع پروژه مهر یک فرآیند برنامه‌محور است و تمرکز و رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش در اجرای این طرح ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی و توجه به تقویت مدارس دولتی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس نیز یکی از اولویت‌های پروژه مهر است، اظهار کرد: انتخاب و انتصاب مدیران با حساسیت و دقت کاملی انجام شده تا مدیرانی جوان، باانگیزه، مؤمن و انقلابی به ویژه برای مدارس دولتی انتخاب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بسیاری از مدیران بازنشسته شده‌اند که کمیته انتخاب و انتصاب مدیران وظیفه دارد بهترین افراد را جایگزین این مدیران بازنشسته کند و از طرفی مدیرانی که در سال‌های گذشته عملکرد موفقی داشته‌اند برای مدیریت مدارسی با درجه بالاتر انتخاب می‌شوند.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha