اورژانس نیشابور به ۶ هزار و ۶۴۱ نفر امدادرسانی کرد

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۶ هزار و ۶۴۱ بیمار و مصدوم در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در ۲ ماه اخیر توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی این مرکز امدادرسانی شدند.

سید حمید حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیمار و مصدوم، چهار هزار و ۳۱۸ نفر به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور منتقل شدند و هزار و ۹۲۴ نفر دیگر توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان شدند و ۱۰۴ مورد فوتی نیز ثبت و گزارش شده است.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۹ هزار و ۹۶۶ تماس مردمی با اورژانس نیشابور برقرار شد که هزار و ۶۰۴ مورد از این تماس‌ها مزاحمی، ۲ هزار و ۷۵۵ تماس مشاوره‌ای و پنج هزار و ۳۷۷ تماس نیز منجر به ماموریت شده و بقیه مربوط به سایر موارد بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در این مدت ۶ هزار و ۶۴۱ ماموریت توسط اورژانس انجام شده است که در این ماموریت ها هزار و ۹۵۲ مصدوم مربوط به حوادث ترافیکی و چهار هزار و ۶۸۹ بیمار مربوط به حوادث غیر ترافیکی امدادرسانی شدند.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰ پایگاه شهری، ۲۰ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha