مرمت و نوسازی م️خازن پسماند منطقه ۵ تهران در حال اجراست

تهران بزرگ - ایرنا - سرپرست ناحیه ۳ شهرداری منطقه پنج شهرداری تهران از مرمت و نوسازی مخازن فرسوده پسماند خبر داد و گفت: هم اینک این اقدام در سطح منطقه در دست انجام است.

به گزارش ایرنا از شهرداری، محمدرضا فراقتی روز دوشنبه افزود: جمع‌آوری پسماند در طول شبانه روز نیازمند یک مدیریت مناسب است و روند پایش و رسیدگی به مخازن فرسوده نیز برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: معضل شیرابه های پسماند به عنوان اصلی ترین عامل فرسودگی مخازن بشمار می‌آید که به همین منظور همزمان با تخلیه و شست و شو بصورت منظم پایش می‌شوند.

فراقتی در ادامه گفت: برخی از مخازنی که در محیط نصب شده اند مورد تعمیر قرار گرفته و برخی دیگر به کارگاه منتقل و مخزن جدید جایگزین آنها شده تا مخزن فرسوده جمع آوری شود.

این مسوول شهری اظهار کرد: طی روز جاری مخازن خیابان‌های عدل ابتدای هفت لنگ، خوش طینت، غروی غربی، کندروی سردار جنگل، قدس مرادی مرمت شدند.

اجرای طرح کتابخانه رایگان در غرفه‌های بازیافت شرق تهران

شهردار منطقه ۱۳ از اجرای طرح اشتراک‌گذاری رایگان کتاب با عنوان تفکر شهر سالم در غرفه‌های بازیافت این منطقه خبر داد و گفت: در این طرح شهروندان می‌توانند کتاب‌های موردنظر خود را از قفسه کتاب‌ها بردارند و کتاب‌های خود را نیز در این قفسه قرار دهند تا دیگران نیز استفاده کنند.

محمدهادی علی‌احمدی روز دوشنبه درباره تجهیز غرفه‌های بازیافت به کتابخانه اظهار کرد: بازیافت هر کالایی به غیر از کتاب جایز است، اقدامات این چنینی گامی در بهبود فرایند تفکیک پسماند در مبدا و آشنایی شهروندان با امر بازیافت در کشور است و در نظر داریم با اجرای این طرح، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در نیز در منطقه ترویج دهیم.

وی با اشاره به فعال شدن چندماهه اپلیکیشن نوماند در منطقه ۱۳ بیان کرد: در طرح ارزشمند نوماند، روند رو به رشد ثبت سفارشات را در بین شهروندان این منطقه شاهد هستیم و تالاش می‌شود تا مجتمع‌های بزرگ، مدارس، بانک‌ها و مراکز بیشتری را مجاب کنیم تا با نصب اپلیکیشن نوماند پسماندهای خود را درب منازل و مجتمع و محل کار خود بفروشند با فروش پسماند در این سامانه، مبلغ آن در کیف پول سامانه نوماند شارژ می‌شود و افراد می‌توانند این مبالغ را به حساب خود واریز کنند و یا از مزایای این اپلیکیشن استفاده کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ گفت: شهروندان منطقه می‌توانند با نصب اپلیکیشن نوماند، درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق زمان‌بندی دلخواه خود اعلام کنند.

مهدی رضایی مالیدره، با بیان اینکه افراد با شارژ کیف پول اپلیکیشن نوماند می‌توانند از مراکز خرید شهروند، مراکز خرید میوه تره‌بار و پرداخت عوارض استفاده کنند، افزود: امیدواریم این طرح را محله‌محوری کنیم و با افرادی در محلات همکاری داشته باشیم و این افراد بتوانند کسبه و مشاغل مختلف و مردم بیشتری را مجاب به استفاده از این طرح کنند.

بوستان ستارخان به مخزن ذخیره آب تجهیز شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران نیز گفت: عملیات جانمایی مخزن ۱۰۰ مترمکعبی ذخیره آب بوستان ستارخان تکمیل و درحال تجهیز است. با توجه به نقش تامین آب در نگهداشت فضای سبز شهری ،مدیریت شهری منطقه همواره با ارائه راهکارهای نوین در مدیریت بهینه مصرف آب سعی بر ساماندهی سیستم‌های آبیاری فضای سبز کرده است.

علی‌اصغر طاهری با اشاره به ضرورت مصرف بهینه منابع آب اظهار کرد: مخازن ذخیره آب یکی از راهکارهای مورد توجه در تامین آب است که در همین راستا مخزن ۱۰۰ متر مکعبی بوستان ستارخان بدون آسیب و قطع  اشجار احداث و درحال تجهیز است. با بهره‌برداری از این مخزن، سیستم آبیاری فضای سبز اصلاح و صرفه‌جویی می‌شود همچنین همزمان با فصل پاییز و کاهش دمای هوا، سیستم آبیاری درختان بوستان ستارخان به روش قطره‌ای تغییر می‌کند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران در ادامه از پوشش گیاهی ریشه کوتاه در این محوطه خبرداد و گفت: با توجه به اینکه این مخزن به صورت دفنی جانمایی شده ،کاشت گیاهان ریشه کوتاه در محوطه روی مخزن انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha