۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85591367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیش از ۶۳۰ هزار دانش آموز در غزه از تحصیل محروم شدند

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸
کد خبر: 85591367
بیش از ۶۳۰ هزار دانش آموز در غزه از تحصیل محروم شدند

تهران-ایرنا- در پی حملات مداوم ۱۱ ماهه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از ۶۳۰ هزار دانش آموز دختر و پسر در این منطقه از تحصیل محروم شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۶۳۰ هزار دانش آموز دختر و پسر را از تحصیل و آموزش محروم کرده است.

علاوه بر این تعداد، قرار بود بیش از ۵۸ هزار دانش آموز جدید امسال وارد کلاس اول شوند.

همچنین ۳۹ هزار دانش آموز در آزمون عمومی ورود به مرحله تحصیلی دبیرستان شرکت نکردند.

در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز بیش از ۸۰۶ هزار و ۳۶۰ دانش آموز جدید دختر و پسر وارد ۲ هزار و ۴۵۹ مدرسه دولتی و ویژه و وابسته به آژانس آنروا می شوند.

پیش از این آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد در خاورنزدیک (آنروا) از تعطیلی همه ۲۰۰ مدرسه ای خبر داده بود که زیر نظر این آژانس در نوار غزه فعالیت داشتند.

آنروا در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس افزود: بیش از نیمی از زیرساخت های متعلق به آنروا در نوار غزه بمباران شده و بیشتر آن ها ساختمان های مدارس بوده است.

آژانس آنروا اضافه کرد: شمار زیادی از این مدارس به طور کامل ویران و غیرقابل استفاده شده و این درحالی است که بسیاری از این مدارس به عنوان پناهگاه های آوارگان مورد استفاده قرار می گرفت.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه‌ نیز روز یکشنبه از بمباران ۱۶ باب مدرسهِ محل اسکان آوارگان فلسطینی در نوار غزه در طول یک ماه خبر داد.

این دیده بان در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۵ باب از این مدارس در شمال نوار غزه بود که در بمباران آن ها ۲۱۷ شهروند فلسطینی شهید و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

براساس این بیانیه، این بمباران ها که بدون هیچ هشداری انجام می شود، در ادامه اصرار اشغالگران اسرائیلی بر نسل کشی ساکنان نوار غزه است.

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه از جمله مدارس به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است که شمار شهدای فلسطینی تاکنون به ۴۰ هزار و ۹۷۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۴ هزار و ۷۶۱ نفر افزایش یافته است.

رژیم اسرائیل در عین حال اعتراف کرده که پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha