۱۵ هزار پورت اینترنت فیبر نوری در خراسان جنوبی آماده شد

بیرجند - ایرنا - مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: ۱۵ هزار پورت اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTX) در شهرهای مختلف استان ایجاد شده و آماده واگذاری است.

اسماعیل میری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این، شرکت مخابرات تاکنون چهار هزار پورت اینترنت پرسرعت را در شهرهای مختلف استان واگذار کرده‌ است.

وی عنوان کرد: روز گذشته پروژه فیبر نوری روستای حسین آباد شهرستان فردوس به بهره‌برداری رسید و اولین روستای استان به فیبر نوری منازل و کسب و کارها متصل شد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: پروژه فیبر نوری روستای اکبریه قاین هم با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد ریال در حال اتمام است.

وی بیان کرد: اجرای پروژه فیبر نوری در روستاهای مهمویی قاین و منظریه بیرجند نیز در دستور کار قرار دارد.

میری افزود: در صورتی که دهیاران در زمینه حفاری و مرمت اجرای پروژه فیبری مشارکت کنند ما مشکلی در اجرای فیبر نوری در تمامی روستاهای استان نداریم که البته تاکنون مشارکت و همراهی دهیاران کمرنگ بوده‌ است.

فیبر نوری داری پهنای باند بالاتر از کابل‌های معمولی است و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابایت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد، (Fiber to the Home) FTTH ‏ گونه‌ای از ارتباطات فیبر نوری است که در آن فیبر نوری از یک سرویس دهنده local به کاربر نهایی در منازل یا دفاتر کار رسیده است.

در اینترنت مبتنی‌ بر کابل‌های فیبر نوری، از کابل‌های مسی یا خطوط تلفن استفاده نمی‌شود و به جای آن فیبر نوری انتقال‌دهنده اطلاعات است، فیبر نوری با مشخصات فنی خاص خود، پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی مسی دارد و می‌تواند کیفیت و سرعت را بدون در نظر گرفتن فاصله کاربر تا خدمت دهنده ارائه دهد و سرعت‌های دانلود و آپلودی بیش از یک گیگابیت ارائه کند.

همین ویژگی‌های سخت و نرم‌افزاری و گره‌گشای اینترنت FTTX (مبتنی بر فیبر نوری) است که زمینه‌ را برای رفع مشکلات ارتباطی کاربران همراه و ثابت فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha