۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبر: 85591395
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مدارس شهرستان آستارا آماده میزبانی مهر شده است

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبر: 85591395
مدارس شهرستان آستارا آماده میزبانی مهر شده است

آستارا - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا گفت: همه مدارس شهرستان آستارا در قالب ستاد پروژه مهر آماده استقبال از دانش آموزان است.

عسگر شایان روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: ستاد پروژه مهر در شهرستان آستارا از چند ماه پیش کار خود را آغاز کرده و در خصوص رفع معضلات و مشکلات مدارس اقدامات خوبی انجام داده و این روند تا شروع مدارس ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امتحانات نهایی در مقاطع مختلف دهم، یازدهم و دوازدهم در شش حوزه امتحانی برگزار شد، که بیش از پنج هزار نفر در این مقاطع تحصیل و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا ادامه داد: در سال جدید تحصیلی بیش از ۱۶ هزار نفر دانش آموز در آستارا ثبت نام کرده اند؛ نام نویسی ادامه دارد و پیش بینی می‌شود این رقم به بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر برسد و همچنین ۹۷۴ معلم در ۱۵۰ مدرسه فعال شهرستان به تدریس خواهند پرداخت.

شایان تصریح کرد: در ابتدای سال تحصیلی قرار است سه جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها برای نو آموزان و دانش آموزان مقاطع مختلف برگزار شود تا دانش آموزان ما با روحیه شاد و در فضایی مناسب سازی شده وارد مدارس شوند.

وی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال در خصوص اوقات فراغت دانش آموزان اقداماتی صورت گرفت که توانستیم در ۶۸ دسته پایگاه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و هنری را تشکیل دهیم و بیش از یک هزار و۹۰۰ نفر نیز در سامانه نورینو ثبت نام و در پنج پایگاه در کلاس ها شرکت کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا ادامه داد: در هفته دولت سه مدرسه شامل یک مدرسه ۶ کلاسه، دبیرستان سه کلاسه در فردوس سیبلی و دبستان سه کلاسه در محله سلمان لیمر با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا همچنین اظهار کرد: با همه توان در راستای رفع مشکلات و کمبودهای دانش آموزان گام برمی‌داریم؛ از این رو ۱۱ مدرسه کم برخوردارد شهرستان بازسازی شده و تعدادی هم تا پایان سال بازسازی و مرمت خواهند شد تا دانش آموزان با خیال آسوده در آن به تحصیل ادامه دهند.

وی ادامه داد: در ستاد اسکان شهرستان آستارا در تابستان امسال تا این لحظه ۳ هزار و ۸۰۰ نفر اسکان داده شده‌اند و ۲ آموزشگاه برای این منظور در نظر گرفته شده است که بیشترین مسافران از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، مشهد و اصفهان بودند و لازم به ذکر است همه مدارس آماده میزبانی از همکاران است.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از املاک آموزش و پرورش با پیگیری های صورت گرفته، سند دار شده است و مابقی آن نیز در مدت زمان کوتاهی به نتیجه خواهد رسید که نمونه بارز آن که برای مردم علامت سئوال شده، آموزشگاه امام علی (ع) است، که اقدامات خوبی در راستای به نتیجه رسیدن ملک و سند آن انجام شده است.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است.

این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha