۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85591421
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه ورزشی دانش آموزان در زنجان ۵۰ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طی حدود سه سال گذشته با اجرا و تکمیل طرح‌های متعدد، حدود ۵۰ درصد به سرانه ورزشی دانش آموزی در این استان افزوده شد.

علی اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی حدود سه سال گذشته ۳۳ زمین چمن مصنوعی با اولویت مناطق محروم در مدارس استان ساخته شد.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰۳ طرح ورزشی در مدارس استان اجرایی شده که از این تعداد تاکنون ۶۰ طرح به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برای این طرح ها تاکنون بالغ بر ۳۵۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه استخر دانش آموزی در مجموعه ورزشی آموزش و پرورش استان زنجان به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی رسیده و در آستانه بهره برداری است، گفت: این مجموعه به مدت ۱۸ سال راکد مانده بود و طی دو سال گذشته فعال شد.

این مسوول گفت: علاوه بر سالن استخر، زمین چمن بزرگ استاندارد، ‌سالن والیبال و هنرستان ورزشی نیز در این مجموعه در حال ساخت است.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه ورزش دانش آموزی شاهد اتفاقات خوبی در استان هستیم، اظهار داشت: با هدف توسعه فضاهای ورزشی، ساخت ۱۰ سالن ورزشی طرح شهید سلیمانی نیز در نقاط مختلف استان از سوی آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است و در زمان حاضر چهار مورد از این طرح ها در آستانه افتتاح قرار دارد.

وی افزود: در صورت کمک های اعتباری، این پنج سالن ورزشی حداکثر تا ۲ ماه آینده افتتاح می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه اکثر طرح های ورزشی احداث شده در این طرح در مدارس دخترانه بوده است، گفت: مدارس مناطق محروم و مدارس دخترانه در اجرای طرح های ورزشی در اولویت قرار داده شده است.

استان زنجان ۲ هزار و ۲۳۸ مدرسه دارد.

جمعیت دانش آموزی استان در سال جاری به حدود ۲۳۰ هزار نفر می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha