۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85591428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لاوروف: آمریکا جلوی مصوبات بین‌المللی برای آتش بس در غزه را گرفت

تهران-ایرنا- وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت که آمریکا درخصوص مصوبات بین المللی برای برقراری آتش بس در نوار غزه مانع تراشی کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری البلد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه در جریان نشست گفت وگوهای راهبردی بین شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در شهر ریاض عربستان گفت: خاورمیانه بار دیگر در آستانه یک جنگ منطقه ای بزرگ قرار گرفت و مسئولیت مشترک ما این است که مانع این امر شویم.

لاوروف افزود: روسیه به همراه تمامی طرف ها در این راستا تلاش می کند و اگر مشکل (رژیم) اسرائیل و فلسطین حل نشد، خاورمیانه به طور با ثبات پیشرفت نخواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: عدم قدرت جامعه بین المللی در متوقف کردن جنگ در غزه باعث شد که اوضاع سیاسی و نظامی در تمام نقاط خاورمیانه از مرزهای لبنان و اسرائیل (سرزمین های اشغالی) گرفته تا دریای سرخ به شدت وخیم شود و به طور همزمان رویارویی بین ایران و اسرائیل به سطح خطرناک جدیدی رسید.

وی گفت: جامعه بین المللی در متوقف کردن تجاوزگری و قتل در نوار غزه شکست خورد و خشونت کنونی علیه مردم فلسطین بی سابقه است و هیچ یک از جنگ های بین اعراب و اسرائیل شاهد چنین چیزی نبوده است.

لاوروف گفت: آمریکا باعث مانع در برابر همه مصوبات بین المللی درخصوص آتش بس در نوار غزه بود.

دیدار لاوروف با البدوی و بن فرحان

وزیر خارجه روسیه دیروز (یکشنبه) وارد ریاض پایتخت عربستان شد و امروز دوشنبه با جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان دیدار و گفت وگوهای دوجانبه با آن ها داشت. او در این دو دیدار بر اهمیت تقویت روابط کشورش با کشورهای منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه از جمله مدارس به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است که شمار شهدای فلسطینی تاکنون به ۴۰ هزار و ۹۷۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۴ هزار و ۷۶۱ نفر افزایش یافته است.

رژیم اسرائیل در عین حال اعتراف کرده که پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha