۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85591431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل قرارگاه روستایی برای رفع مشکلات روستاییان سلسله

خرم آباد- ایرنا- فرماندار سلسله گفت: تشکیل قرارگاه روستایی در غالب توسعه پایدار برای رفع مشکلات روستاییان در شهرستان سلسله تعریف و ۴۰۰ مشکل احصا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میلاد شرفی روز دوشنبه در همایش روستاییان و عشایر در منطقه نمونه گردشگری کهمان اظهار کرد: توسعه پایدار در حوزه روستایی از اهمیت بسیاری برخوردار است که در این راستا از همان روزهای نخست حکمرانی مردم پایه برای توسعه پایدار روستاها که هدف غایی آن حفظ روستایی به ماندن در روستا بود در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد کل جمعیت کشور را روستاییان تشکیل داده اند افزود: بیش از ۵۰ درصد جمعیت سلسله روستایی است و تلاش شده در غالب توسعه پایدار یک قرارگاه روستایی برای رفع مشکلات روستاییان تعریف شود.

فرماندار سلسله بیان کرد: بیش از ۴۰۰ مساله و مشکل از زبان مردم در این قرارگاه احصا و به صورت کتابچه درآورده شده که بیش از ۲۰۰ مساله از این مجموع اقدام شده که در این نوع حکمرانی نقش مردم در برطرف کردن مسایل با فرهنگ روستایی و حفظ و توسعه آن مد نظر بوده است.

شرفی تصریح کرد: بیش از ۴۰ روستا در این قرارگاه آسفالت و ۱۰۰ روستا تامین آب شرب شد همچنین برطرف کردن زیرساخت های جاده ای، ۷۰ میلیارد ریال ایجاد زیرساخت های برق در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۱۵ مدرسه نیز ساخته شد.

وی با بیان اینکه مهمتیدن مساله روستاها اقتصاد کشاورزی است افزود: کلنگ زنی کشت و صنعت در شهرستان سلسله اقدامی بزرگ در این روستا بود که با سرمایه گذاری ۱۲ همتی و بر پایه ایجاد یک هزار شغل ثابت در دستور کار قرار گرفت که امر بزرگی در جهش اقتصادی استان و شهرستان است.

فرماندار سلسله یادآور شد: امید می رود امسال مسایلی که منجر به تحقق اقتصادی بخش کشاورزی استان و شهرستان است صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha