۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85591460
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان روز دوشنبه در اطلاعیه ای نسبت به استقرار توده هوای گرم و افزایش دما از روز سه شنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق استان به جز مرتفع شرقی و شمالی از روز سه شنبه تا چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه اثر مخاطره شامل گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، دمای هوای استان طی امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه روند افزایشی دارد.

محمد سبزه زاری افزود: همچنین طی امروز جریانات جنوبی در سواحل و مناطق جنوب شرقی، سبب افزایش رطوبت و شرجی خواهد شد.

وی ادامه داد: طی بعد از ظهرهای امروز تا پایان هفته، سرعت وزش باد در بخش های غربی، جنوبی و مرکزی به صورت متوسط و گاهی همراه با تندبادهای لحظه ای خواهد بود.

سبزه زاری ادامه داد: در شبانه روز گذشته بستان با دمای ۴۶.۵ و ایذه ۱۷.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و حداکثر دمای اهواز ۴۵.۷ وحداقل ۲۴.۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

در چند ماه اخیر به علت موج گرما و افزایش دما، ادارات خوزستان تعطیل شدند و یا ساعات کار اداری کاهش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha