۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85591471
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

افزایش چهار برابری تولید گندم در لرستان

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85591471
افزایش چهار برابری تولید گندم در لرستان

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برداشت محصول گندم در استان امسال با رشد چهار برابری به ۵۳۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید عماد شاهرخی روز دوشنبه در همایش روستاییان و عشایر لرستان در منطقه نمونه گردشگری کهمان سلسله اظهار کرد: این در حالی است که تولید گندم در کشور افزایش ۲.۵ برابری داشته است.

وی افزود: تولید گندم در لرستان طی سال های اخیر از ۱۲۳ هزار تن به ۵۳۰ هزار تن رسیده است که در تاریخ کشاورزی استان بی سابقه می باشد.

شاهرخی با تاکید بر اهمیت نقش روستا در امنیت و استقلال غذایی کشور عنوان کرد: همچنین در راستای تولید مناسب و بهینه گندم، بیش از ۲۴ هزار تن بذر در لرستان تولید شده که در کشاورزی استان بی نظیر است.

وی عنوان کرد: یکی از چالش های روستاها افزایش سن ساکنان است در حالیکه باید تعداد جوانان با دانش فنی و ماندگاری آنها در روستاها افزایش یابد.

شاهرخی افزود: افزایش ۱۹ همتی( هزار میلیارد تومان) و ۱۷ درصدی بودجه ۱۴۰۲حوزه کشاورزی نسبت به سال قبل از آن اتفاق خوبی بود اما افزایش اعتبارات روستاها و عشایر همچنان باید مورد تاکید قرار گیرد تا منجر به افزایش تولید، کاهش مهاجرت معکوس، ایجاد زیرساخت های روستایی، رونق مشاغل خرد روستایی و جلوگیری از مشکلات شهرنشینی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha