هوای مازندران گرم‌تر می‌شود

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲
کد خبر: 85591493
هوای مازندران گرم‌تر می‌شود

ساری- ایرنا- هواشناسی در اطلاعیه‌ای با اشاره به کاهش ناپایداری‌های جوی از امروز -دوشنبه- پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران از فردا سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری صاف و آفتابی باشد و دمای هوا نیز در روندی افزایشی گرم‌تر شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیش‌بینی هواشناسی از فردا -سه‌شنبه- شرایط جوی در ارتفاعات نیمه غربی مازندران در ساعات بعدازظهر با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی از بعدازظهر جمعه این هفته با افزایش تراکم ابر، شرایط جوی مازندران با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه می‌شود و دمای هوا نیز در مقایسه با روزهای گذشته چند درجه کاهش می‌یابد.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با گرم‌تر شدن هوا در چند روز آینده بیشینه و کمینه دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در امروز دوشنبه با چند درجه افزایش به ۳۲ تا ۳۴ درجه، در مناطق غربی استان از ۲۹ تا ۳۲ درجه به ۳۰ تا ۳۳ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۵ تا ۲۹ درجه به ۲۸ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران از امروز -دوشنبه- تا روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی و نسبی دما و روز جمعه نیز نیمه‌ابری و از بعدازظهر به تدریج ابری با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران از روز شنبه تا یکشنبه آینده نیز نیمه‌ابری تا ابری، در ارتفاعات مه‌آلود همراه با کاهش نسبی دما و گاهی با رگبار باران و وزش باد و از اواخر روز یکشنبه آینده به تدریج با کاهش ناپایداری و ابر همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۲۹.۴ و دلیر چالوس و کلاردشت با ۱۷.۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۲ درجه سانت‌گراد بالای صفر رسید که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش را نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر امروز و فردا با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha