سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی تدوین شد

تهران- ایرنا- مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از تدوین سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی بر اساس چشم‌انداز برنامه هفتم توسعه و اهداف پیش‌بینی شده خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «حسین زینلی» افزود: دفتر طرح ملی گیاهان دارویی، سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی را بر اساس چشم‌انداز برنامه و اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه تدوین کرد که پس از بازنگری و اعمال برخی اصلاحات، به‌زودی تصویب و برای اجرای به سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت توجه به زنجیره ارزش گیاهان دارویی با رویکرد جامع‌نگر و بر اساس اسناد بالادستی و همچنین سیاست‌ها و ماموریت‌های وزارت جهادکشاورزی و تحقق اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه گیاهان دارویی و نقطه نظرات همه ذی‌نفعان و ذی‌ربطان، سند تدوین شده را تشریح و تبیین کرد.

وی، چشم‌انداز، راهبردها، برنامه‌ها و وضعیت کنونی گیاهان دارویی در ایران و جهان، تقاضاهای جهانی، الزامات و استانداردهای مربوط به گیاهان دارویی برای ورود به بازارهای جهانی و گیاهان اولویت‌دار در سطح ملی و استانی را اعلام کرد و ادامه‌داد: برنامه عملیاتی و نقشه راه برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده و توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی به همراه الزامات و پیوست‌های پشتیبان ارائه شده است.

این سند در نشستی با حضور نمایندگان وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، سازمان غذا و دارو، موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، تشکل‌ها و اتحادیه‌های تخصصی، مشاوران، معاونان و کارشناسان دفتر طرح ملی گیاهان دارویی در محل سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی فنی و کارشناسی قرار گرفت و نقطه نظرات متخصصان و خبرگان این حوزه دریافت شد.

مقرر شد پس از بازنگری و اعمال برخی اصلاحات جزیی، سند مذکور در جلسه آتی تصویب و برای اجرا به سراسر کشور ابلاغ شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha