۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85591508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشونت کلامی و فیزیکی در صدر پرونده‌های کیفری اصفهان قرار دارد

اصفهان - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل اصفهان گفت: خشونت کلامی و فیزیکی، توهین و تهدید و افترا، بیشترین پرونده‌های کیفری را در این استان تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محمد محسنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر ۶۰ هزار فقره پرونده در زمینه خشونت کلامی ‌و افترا در محاکم قضایی استان تشکیل شده است.

خشونت کلامی و فیزیکی در صدر پرونده‌های کیفری اصفهان قرار دارد
وی با اشاره به اینکه بسیاری از خشونت‌های کلامی‌ و فیزیکی به قتل منجر می‌شود، گفت: سال گذشته ۳۷۵ پرونده با موضوع قتل و از ابتدای سالجاری تاکنون نیز ۱۸ پرونده با این موضوع در دادگستری استان تشکیل شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان افزود: بطور متوسط سالانه بین پنج تا ۱۰ درصد به آمار جرائم خشونت فیزیکی و ضرب و جرح‌ استان افزوده می‌شود.
وی خاطرنشان‌ کرد: بر اساس آسیب شناسی‌های صورت گرفته، عوامل مختلفی در افزایش خشونت تاثیرگذار است که باعث کاهش تاب‌آوری افراد می‌شود که از جمله می‌توان به گرما، بیکاری و مشکلات اقتصادی اشاره کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان با بیان‌اینکه حجم‌ پرونده‌های قضایی این استان بیشتر از متوسط کشوری است، گفت: در کشور به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت، پنج هزار پرونده ولی در اصفهان ۱۰ تا ۱۲ هزار پرونده تشکیل می‌شود.
به گفته وی، متوسط ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی کشور ۱۵۰ تا ۱۶۰ و در اصفهان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ فقره است.
محسنی همچنین با اشاره به حضور اتباع بیگانه در اصفهان‌ هشدار داد: اگر بدرستی به این‌ موضوع پرداخته نشود، این مساله می‌تواند منشاء بروز مشکلات جدی هم برای شهروندان و هم اتباع ساکن در این خطه شود.
وی در ادامه به اقدامات این‌ معاونت برای افزایش آگاهی عمومی در باره جرائم اشاره کرد و گفت: ارسال پیامک‌های هشداردهنده، برگزاری دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان قضایی برای اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان و دانشجویان در زمره اینگونه اقدامات است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان، همچنین از پیگیری قضایی برای انتقال کلینیک‌های پزشکی و فروشگاه های عرضه غذا و لوازم حیوانات خانگی(پت شاپ) به خارج از شهر اشاره کرد و گفت: این‌ مهم بدلیل اهمیت سلامت جسمی و روحی شهروندان در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha