فضای مجازی نیازمند آسیب‌شناسی و فرهنگ‌سازی است

تهران- ایرنا- رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آسیب شناسی فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: باید با فرهنگ‌سازی بتوانیم از بستر فضای مجازی به عنوان فرصت و به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سعید پورابوالقاسم عصر دوشنبه -۱۹ شهریور- در سومین نشست علمی ششمین همایش سواد فضای مجازی با محوریت «ظرفیت‌های گسترش فرهنگ و هنر ایرانی در فضای مجازی با تاکید بر توسعه، اخلاق، هویت ملی و شخصیت ایرانیان» که در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار شد، درباره ظرفیت‌های گسترش فرهنگ و هنر در عصر هوش مصنوع در این باره که در فضای مجازی به دنبال توسعه کدام ابعاد هستیم و با چه تعریفی می خواهیم فرهنگ و هنر را توسعه دهیم و این که شکل جدیدی از توسعه فرهنگی است؟ اظهار داشت: باید طیف فرهنگ و هنر و همه کارهایی که در این حوزه انجام می شود را با هم دید؛ همه تلاش می‌کنند که یک نوع فرهنگ‌سازی و اتفاق مهمی را ایجاد کنند تا به جامعه خود تعالی ببخشند؛ کشور ما هم مستثنی نیست.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فضای مجازی اتفاق های زیادی افتاده است. از جریان سازی در فضای مجازی بر اساس رویدادها تا همایش های مختلف یک نوع نگاه جدید ایجاد شده که مخاطب بتواند بهره برداری مطلوب داشته باشد.

وی افزود:‌ اینفلوئنسرها در عرصه فضای مجازی و شبگکه اجتماعی پیشتاز هستند، البته در بعد آسیب‌ها می‌توانیم در قالب فرهنگ‌سازی آسیب‌های این حوزه را بتوانیم شناسایی کنیم تا بتوانیم از آن به عنوان فرصت و به خوبی استفاده کنیم.

پورابوالقاسم درباره هوش مصنوعی گفت: مرکز توسعه فرهنگ و هنر متولی فضای مجازی در حوزه فرهنگ است، در این چارچوب با تلاش کامل حامی حوزه فرهنگ است و کمک می کند قوانین و مقررات و تنظیم‌گر به نحو مطلوب انجام شود.از اتفاق هایی که در این حوزه شکل می گیرد و همگی در قالب فضای مجازی است تلاش برای فرهنگ سازی و وضع قوانین و مقررات است.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از اتفاقات مهم برگزاری همایش سواد رسانه ای است؛ این همایش و نشست فعالان ۱۰ مهر ماه برگزار می شود و از همه دوستان دعوت می‌کنیم حضور پیدا کنند که اتفاق مهمی را رقم زده شود.

پورابوالقاسم گفت: اکنون تقریبا همه افراد جامعه می دانند هوش مصنوعی چیست و به مخاطرات آن آگاه هستند و به همین سبب در این حوزه هم ورود کردیم. اگر نتوانیم فرهنگ سازی را شروع کنیم، نمی‌توانیم بهره برداری درستی داشته باشیم و از اکنون باید به فکر آن باشیم و اهداف را پیش ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha