استاندار ایلام: برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تحول آفرین و اثرگذار باشد

ایلام -ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه اعتقاد مردم به فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی در جنگ تحمیلی بود، گفت:   برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تحول آفرین و اثرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، « حسن بهرام نیا» روز دوشنبه در دومین جلسه فصلی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام، اظهار کرد: : اعتقاد مردم به فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی در جنگ تحمیلی هشت‌ساله بود.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم که با تمام تار و پود وجود برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم راه شهدا پای کار باشیم، ابراز کرد: هفته دفاع مقدس که یادگار ماندگار جهاد و تلاش جانبازان و ایثارگران و شهدای عزیز است، بهترین فرصت برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا خواهد بود.

استاندار ایلام تصریح کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دیدار و تکریم خانواده های معزز شهدا را با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران را با جدیت بیشتری دنبال کرده و برگزار کنند

بهرام‌نبا با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی باید تحول کننده در جامعه باشد، گفت: شهدا با تمام وجود و با علم و آگاهی مسیر پرافتخار شهادت را انتخاب کردند و ما هم باید با تبیین و تحلیل و روشنگری ادامه دهنده این مسیر باشیم.

وی ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها در لحاظ کردن یک درصد اعتبارات به فرهنگ ایثار و شهادت و استخدام و به‌کارگیری فرزندان شهدا و ایثارگران اهتمام داشته باشند چرا که این خانواده‌ها حق زیادی بر گردن ما مدیران دارند.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به سال‌روز شهادت شهید روح‌الله شنبه‌ای، افزود: بازگو کردن فرهنگ ایثار و شهادت موجب تحول در این مسیر است.

استاندار ایلام: برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تحول آفرین و اثرگذار باشد

استاندار ایلام تاکید کرد: باید در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت را بر مبنای واقعیت روایت کنیم چرا که رمز پیروزی ما در جنگ هشت‌ساله و مقابله و دفاع در مقابل رژیم بعث عراق با حمایت بیش از ۴۰ کشور، فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی با بیان این‌که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در دوران دفاع مقدس برای امنیت و اعتلای نظام جمهوری اسلامی به فیض شهادت نائل آمدند، گفت: باید همواره یاد و خاطره شهدا و فرهنگ و ایثار و شهادت بیت‌الغزل ما مدیران باشد.

به گزارش ایرنا، همکاری بانک ها برای اختصاص تسهیلات به جامعه ایثارگران، مشارکت همه مدیران و دستگاه های اجرایی استان در اجرای طرح سپاس با محوریت تکریم خانواده های شهدا، اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس و تقویت برنامه های حوزه ایثار و شهادت با اختصاص بودجه از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی شرکت های فعال در استان از جمله مصوبات این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha