رییس حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج: پیام شهدا باید بیشتر به جامعه و جوانان منتقل شود

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: باید تلاش کنیم که پیام شهدا به جامعه و جوانان بیشتر منتقل شود و آنها بیشتر با شهدا و حماسه‌ها آشنا شوند و با سبک زندگی آنها انس گیرند.

به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا آزادی، دوشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس در شیراز، ضمن قدردانی از اقدام انجام شده در استان فارس در زمینه جمع آوری و سرگذشت پژوهشی افزود: این خواست رهبر معظم انقلاب نیز بود و ایشان سال گذشته روی این مساله بسیار تاکید کردند که با خانواده، همرزمان و نزدیکان شهدا که در قید حیات هستند گفت و گو شود.

او ادامه داد: اینها میراث معنوی ما هستند و این یک اتفاق خوب و منحصر به فردی است که در استان فارس عملیاتی شده است.

وی اظهار کرد: یکی از راهکارها این است که تلاش کنیم اقشار مختلف خودشان درگیر موضوع شهدا شوند از جمله جامعه دانش آموزی با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس نیز هستیم.

رییس حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج: پیام شهدا باید بیشتر به جامعه و جوانان منتقل شود

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: باید دید که آیا برگزاری یادواره در مدارس کافی است یا می‌توان راهکارهای دیگری هم اتخاذ کرد که تمام جامعه دانش آموزی استان یا جامعه اصناف و جامعه هنری را به نوعی درگیر کار شهدا کنیم.

سردار آزادی افزود: بازسازی دیجیتال تصاویر شهدا نیز یک اقدامی است که برای تاریخ استان فارس می ماند و همه جامعه هنری می توانند از این اقدام استفاده کنند.

وی ادامه داد: بحث جریان سازی و اینکه اقشار مختلف به جز با برگزاری یادواره ها و اجلاسیه‌ها، ذهنشان درگیر کار برای شهید و پیام شهید شود نیز بسیار ضروری و مهم و در عین حال قابل انجام است.

حمایت استاندار از تشکیل دبیرخانه دایمی کنگره ۱۵هزار شهید استان فارس

در ان نشست استاندار فارس گفت: از تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ۱۵ هزار شهید استان که قرار است آبانماه امسال در شیراز برگزار شود حمایت می‌کنیم و آماده همکاری و تامین اعتبار برای تحقق این مهم هستیم.

محمد هادی ایمانیه افزود: امیدواریم بتوانیم بین سه رویداد هفته دفاع مقدس، هفته وحدت و روز بزرگداشت حافظ متناسب با کنگره ۱۵ هزار شهید استان یک ارتباط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: در بحث رفع نواقص زیرساختی موجود در قبور مطهر شهدا نیز می توان در فرصت باقیمانده تا برگزاری کنگره شهدا، با استفاده از تمام ظرفیت ها، این نواقص را رفع کرد یا به حداقل رساند.

او اظهار کرد: در این مسیر می توان از توان و ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکارانی که در حوزه های مختلف کار می کنند استفاده کرد و ما نیز کمک خواهیم کرد که مشکلات این حوزه حل و فصل شود تا در زمان برگزاری کنگره شهدا، این نواقص به حداقل برسد.

استاندار فارس گفت: در بحث چگونگی مشارکت دانش آموران، دانشجویان و اصناف و هنرمندان با کار شهدا، تلاش می کنیم که طی هفته آتی چندین جلسه برگزار کنیم تا در فرصت باقیمانده تا زمان اجرای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان، اقشار بیشتری همگام با امور شهدا شوند.

دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس قرار است به طی روزهای چهارم تا دهم آبانماه در شیراز برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha